- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

ריבועי מרשמלו ועוגיות אוראו (פוסט ליום המשפחה)

לענת יש שערות שחורות שחורות
כמו לאמא
ויש לה עיניים חומות מאירות
וצחוק מתגלגל בהמון חצרות
כמו לאמא.
לענת – לפעמים – יש על לחי דמעות
כמו של אמא.
ואלפי סיפורים, אגדות ושירים
כמו לאמא,
מילים של שמחה, חברות, חברים,
כמו לאמא.

אך לכל הילדים יש אימהות,
ורק לענת
אין אמא.

(שיר עצוב / יהונתן גפן)

היום לפני 6 שנים הפכתי לאימא. ב-23 בפברואר 2006 אייל נולד, ילד מואר, חכם ומיוחד. השנה יום הולדתו יוצא ביום המשפחה, לשעבר יום האם. מקריות מעניינת…

בכל פעם שאני חושבת על יום האם, זה מזכיר לי את השיר הזה של יהונתן גפן, שקראתי בילדותי ומאז נחרט בי, כמו שירים אחרים שלו. הכתיבה שלו לילדים כל כך מדויקת, שקטה ופשוטה אך עוצמתית, ובעיניי הוא אחד ממשוררי הילדים החשובים שיש.
יום האם הפך ליום המשפחה, ואני אישית שמחה על כך. גם בגלל  ילדים שאין להן אמהות, כמו ענת, וגם בגלל שהיום המושג משפחה כולל כל כך הרבה סוגים של משפחות: אמהות יחידניות, זוג הורים בני אותו מין, ועוד. זה חשוב בעיניי שיש יום שניתן להקדיש לחקירה וחשיבה על מהות המשפחה שלנו – המסורות המשפחתיות שלנו, מה מייחד ומאפיין אותנו כמשפחה. בגן של אייל כל ילד הכין כדורי שוקולד כמספר הנפשות במשפחתו, וזה מקסים בעיניי, הרבה יותר מאשר "מתנה רק לאמא".

משפחתי הקטנה כוללת זוג הורים – אני ובעלי, שני ילדים – אייל ויאיר, ושלושה חתולים – דקסטר, ז'אן לוק וחמודי (אימצנו את חמודי לפני שבוע). אנחנו בלגאניסטים, אוהבים טיולים אבל גם מוזיאונים, מתעניינים במדע ודינוזאורים. רואים ביחד תוכניות טבע וסרטים של גיקים (כמו סטאר וורז והארי פוטר), ואוהבים גם תוכניות בישול. אנחנו מקפידים להתחבק ולהתנשק כל יום, גם עם החתולים, שישנים איתנו במיטה ונמצאים בכל מקום. אנחנו אוהבים דגים, פירות ים וגבינות מסריחות. אנחנו אוהבים להעלות רעיונות מקוריים, בין אם זה לעוגה, מסיבה, ספר, שיר, הצגה, משחק, יצירה, דמות אלמוות או whatever, ואחר כך לממש אותם. ואנחנו אוהבים אחד את השני.

התלבטתי איזה מתכון לפרסם כאן לכבוד יום המשפחה. עוגת תפוזים וריקוטה, שהכנתי עם יאיר לפני כמה ימים, נראתה מתאימה לאופי הקולינארי המשפחתי שלנו, במיוחד שהתפוזים באו מהעצים בחצר של סבא וסבתא.
אבל כשהכנתי את הריבועים האלו בשביל החבר'ה בעבודה, בכמה דקות, תוך כדי שאפיתי עוגות שוקולד ליום ההולדת של אייל, הצטערתי שהוא לא היה יכול לראות איך המרשמלו מתנפח ונמתח. זה היה יכול להיות כל כך מתאים להכין את הריבועים האלו יחד עם הילדים – למרות שהם בטח לא היו אוכלים מהם בסופו של דבר. מדובר גם במתכון שמתאים להורים עסוקים, כמונו, שצריכים לארגן משהו מתוק צ'יק צ'אק, מחומרים שאפשר לשמור במקרר או במזווה לאורך חודשים רבים, כי למי יש זמן לעשות קניות באמצע הטירוף של החיים? אז עוגת התפוזים והריקוטה תחכה לפוסט אחר, והנה לפניכם המתכון – קל, פשוט, מהיר וטעים טעים, שמצאתי בבלוג Picky Palate [1].

יום משפחה שמח לכם ולמשפחתכם, בכל גודל והרכב.

(הריבועים ורודים כי השתמשתי במרשמלו ורודים, לא להיבהל 🙂 )

המצרכים:
5 כוסות מרשמלו
50 גרם חמאה
1 חבילה (16 עוגיות) של עוגיות אוראו 

אופן ההכנה:
מרסקים את עוגיות האוראו עם מערוך או במעבד מזון (אני ממליצה על מערוך – עוזר בשחרור אגרסיות 🙂 ).
שמים את המרשמלו והחמאה בקערה, ומחממים במיקרוגל עד שהמרשמלו מתנפח, כ-2 דקות. מערבבים היטב עד שהחמאה נמסה והעיסה אחידה. מוסיפים את פירורי עוגיות האוראו ומערבבים.
משטחים בתבנית מלבנית קטנה (השתמשתי בחד פעמית). מניחים ל-10 דקות עד שהעיסה מתקשה. חותכים לריבועים.