- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

עוגת טיראנוזאורוס רקס (טי רקס)

ביום חמישי שעבר (23.2) חגגנו לאייל יום הולדת 6. בכל שנה, חוץ ממסיבה לחברים או לילדי הגן, אנחנו עושים גם התכנסות משפחתית קטנה של המשפחה הקרובה, כדי לחגוג יותר באינטימיות, וכדי שלאייל תהיה עוד אפשרות לבחור עוד עוגת יום הולדת שהוא רוצה.

השנה, כמו שכתבתי בסיכום של 2010 [1], אייל ביקש עוגת טי רקס לחגיגה המשפחתית, עוגת הר געש למסיבת יום ההולדת שלו, ועוגת טריסרטופ לגן.
ואז התחיל מחול השדים.
עוגת הר געש ועוגת טריסרטופ היה לי ברור מההתחלה איך אכין. עוגת טי רקס – יוק. רציתי מאוד להכין עוגה תלת מימדית, אבל טי רקס הוא דינוזאור טורף המהלך על שתיים, ולא היה לי מושג איך אני מייצרת עוגה כזו שגם תחזיק מעמד בלי להתרסק. חיפושים באינטרנט העלו כל מיני עוגות טי רקס – שעשויות בעיקר מצינורות פלסטיק, rice crispies, בצק סוכר וגם קצת עוגה פה ושם, אבל אני רציתי עוגה שעשויה מ- עוגה! ורק עוגה! ורציתי שהטי-רקס יהיה מפחיד ולא חמודי כזה.

אחרי כמה שבועות של חיפושים מטורפים באינטרנט, תסכול הולך וגובר ושרטוטים, ואחרי ששיגעתי את חבריי לעבודה, נפל דבר. לקחתי את עצמי לשיחה ואמרתי לעצמי להפסיק עם הטירוף הזה. אפשר להכין גם עוגה דו-מימדית ולא יקרה כלום. החלטתי להכין עוגה כהה ועליה לצייר טי רקס עם קרם. וזהו.

לפני החגיגה המשפחתית ציירתי על העוגה מתאר של טי רקס והוספתי פרטים בקרם לבן. הילדים ממש התלהבו לראות אותי עושה את זה, ורבו מי מהם יעמוד יותר קרוב אליי.
אייל מאוד מאוד התלהב מהעוגה שלו והיה מאוד מאוד מרוצה. מסקנה לפעם הבאה: לפני שאני הולכת ומשתגעת, לבדוק את הציפיות של הילד…

ועכשיו לביזנס.

כך הכנתי:

א. אפיתי עוגת שוקולד עסיסית [2] בתבנית מלבנית בינונית חד פעמית.

ב. הכנתי ציפוי שוקולדי:

המצרכים:
100 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
1/4 כוס חלב
50 גרם חמאה

אופן ההכנה:
ממיסים בסיר קטן את החלב וקוביות השוקולד. מסירים מהאש. מוסיפים את החמאה ומערבבים עד שהיא נמסה.

ג. כשהוצאתי את העוגה מהתנור, בעודה חמה, ניקבתי אותה עם קיסם ומרחתי עליה את הציפוי. הנחתי להתקררות ולהתייצבות מוחלטת.

ד. ציירתי את מתאר הטי רקס עם קרם אייסינג לקישוט עוגות של ווילטון בצבע ירוק.

ה. זילפתי פרטים – שיניים, קשקשים, ציפורניים וכו' – עם קרם קצפת וניל [3] וטיפ זילוף מס' 1. כתבתי על העוגה "אייל בן 6".