- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

נשיקות מרנג

מאז שטעמתי את נשיקות המרנג [1] של עינת מהבלוג קישקושיאדא [2] (עינת עובדת איתי, איזה שיחוק!), רק חשבתי ותכננתי כל הזמן – מתי סוף סוף אכין אותן. פסח הוא מועד קלאסי להכנת מרנג, ואני החלטתי להכין להוריי נשיקות מרנג לכבוד החג השני של פסח.
ההכנה לא מסובכת מידי ואפילו מהירה יחסית (חוץ משלב האפייה כמובן), למרות שדורשת ריכוז (במיוחד בשלב הפרדת הביצים… שמצאתי את עצמי עושה לצלילי צווחות הקרב של הילדים… תוך כדי שאני מנסה לנשום לאט ולהתרכז, פן אפיל חלמון לקערת החלבונים).  אחרי שזילפתי את הנשיקות, החלטתי לפנק את עצמי ושלפתי את ערכת קישוטי העוגות שלי. פיזרתי סוכריות לקישוט עוגות בצבעים שונים ובצורות שונות, וגם נצנצים זהובים… ממש ריפוי בעיסוק.
הנשיקות יצאו טעימות נורא – היה קשה להפסיק לנשנש מהן!! וגם אייל ממש אהב אותן.
ולמען האמת, מבחינתי הייתי יכולה ללקק את כל תערובת המרנג מבלי לאפות אותה 🙂 היא היתה ממש טעימה.

מאותו מתכון אפשר כמובן גם לזלף מקלות מרנג, סלסלות מרנג (בשביל פבלובות), להוסיף תמציות טעם או צבע מאכל, ולשחק עם העיסה איך שבא לכם.

המצרכים:
5 חלבונים
2 כוסות סוכר
1 כפית חומץ (רגיל)
2 כפיות קורנפלור

אופן ההכנה:
מרתיחים מים בסיר. מניחים מעל הסיר קערה (כלומר – יוצרים "בן-מארי") ובה החלבונים והסוכר. מחממים את העיסה, תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהסוכר נמס.
מעבירים למיקסר ומקציפים כ-10 דקות, לקצף חזק, יציב ומבריק ("גבעות קשות" hard peaks. כשתרימו את המקצפים, יתרומם שובל של קצף ויישאר יציב ונוקשה).
מוסיפים חומץ וקורנפלור ומערבבים.
מחממים תנור למצב טורבו ולחום של 100 מעלות, ומרפדים תבניות תנור בנייר אפייה.
מזלפים נשיקות על נייר האפייה – אני השתמשתי בצנתר כוכב, פשוט לחצתי על שקית הזילוף תוך כדי תנועה של הרמה למעלה.
אפשר לפזר על הנשיקות סוכריות צבעוניות לקישוט עוגות, או כל קישוט אחר.
אופים בתנור במשך כשעה וחצי, עד שהנשיקות יבשות.