- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

כרובית אפויה ביוגורט, חרדל גרגירים ופרמזן

במשך שנים שנאתי את עונת החורף. לא היה לי אז רכב, כך שכהולכת רגל ונוסעת אוטובוסים מתמידה, המשמעות של חורף היתה גרביים ובגדים רטובים, להיסחב עם מעיל ומטרייה, להיאבק ברוחות. שנאתי את הגשמים.
השנה הבנתי סופית שעם הגשמים כבר אין לי בעיה. החורף פשוט משרה עליי דכדוך. החשיכה המוקדמת, ההתכנסות בבית, המחלות (שלי בעיקר – טפו טפו הילדים כמעט ולא חולים), הצורך בתכנון של כל גיחה או יציאה קטנה. מבאס.
וכשאני מדוכדכת, אני אוכלת, ובחורף יש לי עדיפות לאוכל ממלא ומנחם. ומשמין. אם אני כבר נכנסת למטבח, אני בעיקר אופה. התנור מפיץ חום נעים…
החורף האחרון היה מבאס במיוחד, ואני עליתי בצורה קיצונית במשקל. אני משתדלת שלא לכעוס על עצמי, כי אני יודעת שזה גם כך לא יעזור. אני משתדלת  לתת לאנרגיות הקיציות לעודד אותי ולהניע אותי לפעולה חיובית. לאכול בריא יותר. לאכול מעט. להפסיק עם בולמוסים של ממתקים וג'אנק פוד. לחזור לעצמי. לחזור לבשל.
היום זה היום שבו החלטתי שאני מתחילה מחדש. מתיידדת שוב עם הירקות, עם היוגורט הדל שומן, עם פשטידות דלות קלוריות, עם סלטים רעננים וטעימים.

הנה סנונית ראשונה. מתכון שמצאתי תוך כדי דפדוף במגזין GoodFood ישן. החלפתי את הקרם פרש ביוגורט 1.5%. על הפרמזן החלטתי שלא לוותר, אבל יהיה מעניין לנסות את המתכון שוב עם פתיתי גבינה צהובה 9% במקום.
מצד אחד, מדובר במאפה מנחם וחמים, קצת חורפי. מצד שני, הוא מזכיר לי ששבועות, החג האהוב עליי, אוטוטו יגיע, ומבחינתי זה כמו הכרזה על תחילת הקיץ. ובעיקר – המאפה הזה ממש ממש ממש טעים. מזל שכרובית זה ירק שהוא יחסית משביע וממלא, אחרת הייתי מתפתה לחסל את כל התבנית.

המצרכים:
1 כרובית, מופרדת לפרחים
200 גרם יוגורט (השתמשתי ביוגורט ביו 1.5%)
50 גרם גבינת פרמזן מגוררת
2 כפיות חרדל גרגירים
עוד קצת גבינת פרמזן מגוררת, לפיזור

אופן ההכנה:
משרים את פרחי הכרובית בקערה עם מים וחומץ ל-10 דקות. מסננים. שמים את פרחי הכרובית בסיר, מוסיפים מעט מים, ומבשלים רק עד שהכרובית מתרככת. מסננים.
מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
מסדרים את פרחי הכרובית בתבנית אפייה (אני השתמשתי בתבנית חד פעמית מלבנית בינונית).
מערבבים בקערה יוגורט, חרדל ופרמזן. יוצקים  כפות מהתערובת על הכרובית (לא כל חלקי הפרחים יהיו מכוסים, וזה בסדר). מפזרים מעל עוד גבינת פרמזן מגוררת.
אופים במשך 20-25 דקות, עד שהגבינה מזהיבה.