- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

סלט עגבניות שרי, בצל סגול ונענע

כל חודש וחצי-חודשיים אני נפגשת עם קבוצה של חברות, לארוחת ערב ופטפוטים. יש לי חברות מהממות, כל אחת יפה, חכמה ומוכשרת בפני עצמה, כולן טובות לב ונדיבות – אז אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה ארוחות אנחנו מארגנות…. ועם תוספת של יין אדום או לבן (או שניהם), האווירה תמיד שמחה וצוהלת 🙂

הפעם החלטנו על ערב בקונספט של "גבינות ויין". מ' ו-י' דאגו לגבינות ולחם טעים. ג' המארחת הכינה את פשטידת הפטריות המפורסמת, וגם עוגת בננות. א' הכינה טוסטונים של באגט עם גבינות בתנור. א' השנייה הכינה גלילי פלפלים קלויים ממולאים בגבינת עיזים (מתכון שאני מתכננת לנסות בהזדמנות…). ש' הכינה את סלט החסה שלה, ואני הכנתי את הסלט הזה, וגם ריבועי שוקולד, קוקוס ודובדבנים מסוכרים [1].
למה דווקא סלט עגבניות? כי החלטתי לאלתר ממה שיש לי בבית. התלבטתי בין סלט כרוב כלשהו לסלט עגבניות שרי, והאופציה של עגבניות שרי נראתה לי קלה יותר 🙂 יצא סלט מעולה מעולה. אני מאוד אוהבת סלטי עגבניות חמצמצים, וזהו סלט רענן ונהדר, שמתאים גם לליווי של הבשר במנגל של יום העצמאות.
אפשר לשדרג אותו בתוספת של גבינת פטה או בולגרית מפוררות.

המצרכים:
3/4 סלסילה של עגבניות שרי (או כמה שרוצים)
1 בצל סגול, קצוץ
עלים מ-7-8 ענפי נענע, קצוצים
2 כפות שמן זית
1 כף חומץ בלסמי
מלח

אופן ההכנה:
חותכים את עגבניות השרי לחצאים או רבעים (לפי גודלן), ושמים בקערת הגשה. מוסיפים בצל קצוץ ונענע קצוצה (אני חתכתי את העלים במספריים – זה היה מאוד נוח!). מתבלים בשמן זית, חומץ בלסמי ומלח ומערבבים היטב.