- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מרק ירקות קרמי

אתמול ניקיתי את המגירה של הירקות במקרר, והחלטתי להכין מרק [1] ממה שנשאר. אני בטוחה שאני לא מחדשת פה לאף אחד, מכיוון שזהו מרק קלאסי, מהפשוטים שיש. אני לא אוהבת מרקים [1] מימיים, ולכן אני טוחנת את תוכן הסיר בסוף הבישול, לקבלת מרק דייסתי וקרמי – בלי צורך להשתמש בשמנת!
הפטנט העיקרי פה, שלמדתי מחברתי תמר, הוא השימוש בקולרבי שמחליף את תפוח האדמה. מצד אחד הוא עוזר להסמיך את המרק, ומצב שני הוא אינו פחמימתי כמו תפוח האדמה. במרק שלי תמיד יהיה קולרבי, בצל (או כרישה, או גם וגם) וכמה גזרים. כל השאר תלוי במצאי במקרר.
חשוב מאוד להוסיף מלח בתחילת הבישול, מכיוון שהוא זה שגורם לירקות לשחרר את הטעמים שלהם.
במרק המופיע בתמונה השתמשתי בכרישה, גזרים, קולרבי ודלעת. לכן צבעו כתום. כשמשתמשים גם בעשבי תיבול ובקישואים, הצבע בדרך כלל ירוק-חום כזה.
ילדים ומבוגרים מאוד אוהבים את המרק הזה, והוא מתאים גם לתינוקות שהתחילו מוצקים. ארוחה לכל המשפחה ממש.

מכיוון שהמרק מורכב אך ורק מירקות, יש בו 0 נקודות פלוס של שומרי משקל [2]. הוא מאוד משביע וממלא, כך שכדאי מאוד לכלול את המנה הזו בתפריט שלכם העונה 🙂

המצרכים:
ירקות עבור המרק, מה שיש:
בצל, כרישה
גזרים
קולרבי
קישואים
דלעת, דלורית
עשבי תיבול (שמיר, פטרוזיליה, כוסברה)
גבעולי סלרי
שורש סלרי, שורש פטרוזיליה

מים לכיסוי הירקות
מלח

אופן ההכנה:
קולפים ושוטפים את כל הירקות, וחותכים לחתיכות גדולות (עשבי תיבול אין צורך לקצוץ). שמים בסיר ומוסיפים מים לכיסוי.  מתבלים במלח ומבשלים עד שהירקות מתרככים (מזלג ננעץ בהם בקלות עד הסוף). מכבים את האש וטוחנים את תוכן הסיר בעזרת בלנדר מוט או במעבד מזון.
מוסיפים מים רותחים כדי להגיע לסמיכות הרצויה. טועמים ומתקנים תיבול.