- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

ריזוטו עגבניות

אני מכירה את השף האוסטרלי ביל גריינג'ר מהסדרה שלו "bill's food" שמשודרת בערוץ האוכל (נקראת בעברית "ביל השף האוסטרלי"). ביל הוא שף אוטודידקט ובעל כמה מסעדות באוסטרליה. הוא הנחה כמה תכניות בישול בטלוויזיה וכמובן כתב כמה וכמה ספרי בישול. חוץ מזה הוא נשוי לנטלי ואבא של 3 בנות בלונדיניות וחמודות. התכנית שלו קשה לצפייה במובן הזה שהיא מלאה בצילומים מהממים של העיר סידני, בה הוא גר, ושל חייו המושלמים עד כדי קנאה מסנוורת. ביל אוהב להכין אוכל קליל ורענן עם השפעות אסיתיות – בדיוק הטעם שלי, ולכן אני אוהבת אותו ואת התכנית.
לפני כחודש, אחד מספרי הבישול שלו היה בהנחה היסטרית באתר The Book Depository [1] (אתר למכירת ספרים שאהוב עליי מאוד, המשלוח לישראל חינם). לא רציתי לפספס ומיהרתי לרכשו. מדובר בספר Bill Cooks for Kids [2], שעוסק בבישול של מנות פשוטות שמתאימות לכל המשפחה. תפור עליי!

הספר בסך הכל נראה שימושי ומקסים, ונדרש לי עוד זמן להתעמק בו. תוך כדי הדפדוף צד את עיני המתכון הבא, שהזכיר לי מאוד את המתכון שלי לבורגול ברוטב עגבניות [3]. אני כבר לא אוכלת בורגול, בגלל הגלוטן, אבל הגרסה הזו עם האורז נראתה לי בעלת פוטנציאל, וחוץ מזה נשאר לי מרק ירקות שהתאים פה בול. ההכנה פשוטה (עשיתי טיפונת התאמות ושינויים), והתוצאה, איך אומר זאת… מעלפת!! מנחמת, מחממת… אכלתי קערה אחת, ואז לא יכולתי להתאפק ואכלתי עוד אחת. זה היה כל כך טעים!

המצרכים:
1 בצל סגול או רגיל, קצוץ
1 כף שמן
250 גרם (כ-1/4 1 כוסות) אורז עגול
2 כוסות ציר ירקות או ציר עוף
1 כוס עגבניות מרוסקות
1/2 1 כוסות מים
1 כפית סוכר

אופן ההכנה:
מחממים את השמן בסיר גדול ורחב, ומטגנים את הבצל עד שהוא שקוף. מוסיפים את האורז, מערבבים ומטגנים כך שגרגירי האורז יהיו מצופים בשמן ויבריקו. מוסיפים ציר, עגבניות מרוסקות ומים. מביאים לרתיחה, תוך כדי ערבוב מידי פעם.
מכסים את הסיר ומבשלים עד שהאורז רך והנוזלים נספגו בו, כ-15-20 דקות. מוסיפים סוכר ומערבבים.