- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מאפינס בננה, פירות יער ושיבולת שועל

בזמן האחרון אני נהנית פחות מבישול ואפייה. אני חושבת שיש קשר לשינוי התזונתי שלי וגם לטרנד הטבעונות, שאני מכבדת אותו (אני בעצמי צמחונית אוכלת דגים), למרות שיש אנשים שמרשים לעצמם לכסח ולפגוע באנשים אחרים תחת מטרייתו המוסרית. פעם כשהייתי רואה מתכון כמו המתכון למאפינס האלו, הייתי מתלהבת וישר מתכננת להכין. עכשיו פתאום עולות לי מחשבות כמו – "אבל זה מכיל גלוטן…", "יש בזה חלב…", "זה לא טבעוני…", אני מרגישה חסרת אונים וזה מוציא לי את כל החשק לנסות להכין משהו, למרות שאני בעצמי לא טבעונית ויושבי הבית אפילו לא צמחונים ולא מראים שום נטייה לכיוון.
פעם גם ידעתי שאם אאפה משהו, אוכל להביא אותו לעבודה, אנשים יאכלו ויחמיאו. יותר מזה – ככל שהוא יהיה שחיתותי יותר, הם יתלהבו יותר. היום זה לא ככה, אין לי מה לעשות עם עוגות שאאפה, ורק לפני כמה ימים זרקתי חצי עוגה כי פשוט לא היה מי שיאכל אותה… וזה מבאס כי אני לא אוהבת לזרוק אוכל.

עם כל המחשבות האלו שמתרוצצות אצלי בראש,  החלטתי לנסות לנצח את "המפלצת" ובכל זאת לאפות משהו, בתקווה שאולי ההצלחה תעזור ותשפר את מצב הרוח. אתמול בא ליאיר חבר, וביחד עם שניהם ועם אייל, הכנו את המאפינס הפשוטים האלו, מהבלוג Kitchen Simplicity [1]. פעם, כשהייתי מכינה מאפינס [2] בתדירות גבוהה, הם היו נחשבים לדבר הכי בריא שיש – שמן זית, דבש במקום סוכר, קמח מלא, שיבולת שועל, יוגורט. עצוב לי שהיום הם כאילו נחשבים ל"מוקצים".
בכל מקרה, הילדים נהנו מאוד להכין, ונהנו עוד יותר לאכול מהם. הם מאוד טעימים ולחים, ומוצלחים כארוחת בוקר מהירה לפני בית הספר או כ"חטיף" בשעות אחר הצהריים.

יש המון מתכוני מאפינס [2] בקטגוריית "מאפינס [2]" בבלוג.

המצרכים:
1/4 1 כוסות קמח מלא
1/2 כוס שיבולת שועל
2 כפיות אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
1 ביצה
1 בננה, מעוכה היטב
1/3 כוס שמן זית
1/2 כוס דבש
1/3 כוס חלב
1/2 כוס יוגורט
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1 כוס פירות יער קפואים (השתמשתי בתערובת של דומדמניות ופטל)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מרפדים תבנית מאפינס של 12 שקעים במנז'טים ומשמנים אותם.
מערבבים בקערה קמח, שיבולת שועל, אבקת אפייה ומלח.
בקערה נפרדת טורפים ביצה, בננה, שמן, דבש, וניל, חלב ויוגורט לעיסה אחידה. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים רק עד שהיא מתאחדת. מוסיפים פירות יער ומערבבים כך שהם מתפזרים בעיסה.
מחלקים את העיסה בין השקעים. אופים כ-25 דקות, עד שהמאפינס משחימים ומתייצבים.