- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

אורז מלא עגול עם שומר ואפונה

קניתי דרך האתר The Book Depository [1] ספר בישול נוסף של ביל גריינג'ר – Easy [2], שהיה במבצע. יש לי כמה ספרי בישול שלו, וכולם מוצלחים. הספר הזה מחולק לפי חומרי גלם (בשר, עוף, דגים, דגנים, שוקולד וכו') ומכיל מתכונים מקוריים וקלים להכנה. מכיוון שקניתי כמה בולבוסים של שומר כדי להכין מרק גזר ושומר [3], החלטתי לנסות מתוכו את המתכון לריזוטו שומר ואפונה.
כדי שהמתכון יהיה יותר דיאטטי וגם לא חלבי, עשיתי בו כל מיני שינויים, החלפתי את החמאה בשמן זית ו-ויתרתי על הפרמזן. לא היה לי כוח לעמוד שעות ליד הסיר, להוסיף בכל פעם רק מצקת אחת, ולערבב ולערבב, אז קיצרתי את זמן ההכנה וגם ערבבתי רק מידי פעם. בקיצור – זה לא ריזוטו, אבל זו כן מנת אורז מיוחדת וטעימה, שלהפתעתי גם בעלי (שלא אוהב שומר) וגם אייל (שלאו דווקא מת על אורז באופן כללי) אהבו. היא מנה גדולה מאוד שיכולה להספיק להרבה אנשים.

המצרכים:
2 כפות שמן זית
1 בצל, קצוץ
1 בולבוס שומר, חתוך לקוביות
2 כוסות אורז מלא עגול
1 כוס יין לבן
1 ליטר מים רותחים
400 גרם (חצי חבילה) גרגירי אפונה מוקפאים

אופן ההכנה:
מחממים את השמן בסיר גדול ורחב ומטגנים את הבצל ואת השומר עד שהם מתרככים. מוסיפים את האורז ומטגנים תוך כדי ערבוב עד שהאורז מצופה בשמן ונהיה שקוף. מוסיפים את היין הלבן ומערבבים עד שהוא נספג באורז.
מוסיפים כוס וחצי מים רותחים, ומבשלים עד שהם נספגים באורז, תוך כדי ערבוב מידי פעם. מוסיפים עוד כוס וחצי מים רותחים, ומבשלים עד שהם נספגים באורז, תוך כדי ערבוב מידי פעם. מוסיפים את האפונה הקפואה ואת שאר המים הרותחים, ומבשלים עד שכל המים נספגים, תוך כדי ערבוב מידי פעם.
מכבים את האש, מכסים את הסיר ומניחים ל-10 דקות לפחות.