- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

טאקו מקסיקני עם בשר טחון

אייל יהיה בן 9 עוד חודשיים וחצי, והחלטתי שזה הזמן לעניין אותו בבישול באופן אקטיבי יותר, כלומר – החלטתי שהגיע הזמן שהילד יתחיל ללמוד לבשל ולהכין דברים בעצמו, במטרה שבעתיד יהיה עצמאי יותר בתחום הזה (ואני אחלוק את תפקידי כספקית האוכל הבלעדית פה בבית). כמובן שהדרך לשם אינה קצרה ומהירה, ודורשת אימון ועזרה שלי, אבל זה גם אומר שיצא לי לבשל איתו וזה ממש נחמד.
יש לי בבית כמה וכמה ספרי בישול שמיועדים לילדים. אני מאוד אוהבת אותם, כי הם בדרך כלל מכילים מתכונים קלים להכנה ופשוטים. אחד מהם הוא "ספר הבישול של ילדי כל העולם" מאת אנג'לה וילקס ופיונה ואט. מלבד מתכונים, הוא גם כולל מידע על מדינות ואזורים שונים בעולם, וחשבתי שיעניין את אייל בלי קשר לבישול.

לאייל יש מנוי לנשיונל ג'יאוגרפיק קידס, ובאחד הגיליונות (לפני שנה בערך) הוא ראה מתכון לטאקו, וממש התלהב. כשהייתי איתו פעם אחת בסופרמרקט, הוא זיהה על אחד המדפים חבילה של קונכיות טאקו, וביקש שנקנה ונכין ביחד טאקו. אכן קניתי, אבל החבילה נשארה לה במזווה.
כשאייל התחיל לעיין בספר הבישול של ילדי כל העולם, הוא ישר התביית על מתכון לטאקו שנמצא בפרק על אמריקה הלטינית, והחליט שזה המתכון הראשון שהוא רוצה לנסות מהספר. עשיתי קצת שינויים בסדר ואופן ההכנה כדי שיהיו עוד יותר פשוטים, והחלפתי את הצ'ילי החריף בפפריקה חריפה.
אייל קילף וחתך את הבצל בעצמו, וגם כתש את השום. אני עזרתי לו להדליק את הגז וגם הראיתי לו איך לטגן את הבשר, אבל את רוב העבודה הוא עשה בעצמו.

לא טעמתי מהתוצר (כי אני לא אוכלת בשר), אבל גם אייל וגם בעלי פשוט התעלפו על הטאקוס האלו, ואכלו שניים אחד אחרי השני. אפילו יאיר הבררן הסכים לאכול מהבשר עצמו (ללא הקונכייה) ואמר שטעים. הם כל כך התלהבו מהמנה הזו, שבביקורי הבא בסופרמרקט שוב רכשתי קונכיות טאקו, כדי להכין שוב…
אנחנו לא מילאנו את כל הקונכיות מראש, אלא שמרנו את הבשר המבושל בקופסה במקרר, ולפני ההגשה חיממתי אותו ומילאנו את קונכיות הטאקו. למעשה, אייל הכין בעצמו את ארוחת הצהריים שלו למשך יומיים, אז אני לא הייתי צריכה לבשל. מצא חן בעיניי הסידור הזה 😉

אייל הבטיח לי שבפעם הבאה נכין מילוי צמחוני (כמו גוואקמולה [1] או תבשיל שעועית אדומה), כדי שגם אני אוכל לאכול וליהנות… ואפילו התחלתי לחשוב על רעיון נחמד למסיבת טאקוס שבה כל אחד בוחר מילוי וממלא לעצמו את הטאקו שלו.

המצרכים:
2 כפות שמן, לטיגון
1 בצל, קצוץ
1 שן שום, כתושה
500 גרם בשר בקר טחון
1 כפית קינמון טחון
קורט פפריקה חריפה
קורט מלח
קורט פלפל שחור
8 קונכיות טאקו
לקישוט: קרעי חסה, חתיכות עגבנייה

אופן ההכנה:
מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל והשום עש להזהבה. מוסיפים את הבשר הטחון, ומטגנים, תוך כדי שמפוררים אותו במזלג, עד שהוא משחים לחלוטין מכל הצדדים. מוסיפים את התבלינים ומבשלים על אש נמוכה כ-10 דקות, תוך כדי ערבוב מידי פעם.
מחממים מעט את קונכיות הטאקו בתנור (זה לא חובה). ממלאים קונכייה בתערובת הבשר הטחון ומקשטים בקרעי חסה וקוביות עגבנייה.