- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגת יום הולדת בצורת קסילופון

התלבטתי מאוד איזו עוגה אכין ליאיר למסיבת יום הולדתו [1] (אחרי שהכנתי כבר עוגה בצורת הספרה אחת [2] למסיבה המצומצמת שעשינו עם ההורים שלי). יאיר אוהב פרפרים, כלבים וחתולים, אבל עוגות כאלו כבר הכנתי בעבר (עוגת חתול 1 [3] , עוגת חתול 2 [4], עוגת פרפר [5], עוגת כלב [6]), ורציתי להכין משהו שונה. חוץ מחיבתו העזה של יאיר לכל צעצוע ששייך לאייל (ובמיוחד לצעצועים הספציפיים שאייל משחק איתם ברגע זה), יאיר גם מאוד אוהב לנגן בתוף ובקסילופון שלו (שירש מאייל). עשיתי חיפוש בגוגל על "xylophone cake" ומצאתי תמונה של עוגת קסילופון חמודה [7]. התלהבתי מאוד והחלטתי ללכת על זה. הבסיס של העוגה הוא עוגה מלבנית שחתכתי לצורה המתאימה. את הקלידים של הקסילופון הכנתי מעוגיות חמאה [8] שזילפתי עליהן רויאל אייסינג [9]. הכנתי את בצק עוגיות החמאה [8] ואת הרויאל אייסינג [9] עבור ההפעלה [10] שעשיתי לילדים במסיבת יום ההולדת [1], כך שניצלתי חלק מהבצק וחלק מהקרם להכנת העוגה הזו. הרויאל אייסינג [9] עשוי מאבקת חלבון וצבוע בצבעי מאכל טבעיים.
העוגה יצאה ממש ממש חמודה בעיניי, וגם האורחים התלהבו ממנה.
אופן ההכנה:
1. הכנתי עוגת בננה וגזר [11] בתבנית מלבנית קטנה. לאחר שהעוגה התקררה, חתכתי משני צדדיה שני משולשים, כך שתקבל צורה יותר מחודדת וטרפזית.
ציפיתי את כל העוגה עם קרם קצפת וניל (כמו עבור עוגת הפרפר [5]).

2. הכנתי עוגיות חמאה [8] מלבניות, כך שכל עוגיה מעט קצרה יותר מהקודמת. ציפיתי אותן ברויאל אייסינג בצבעים שונים, וקישטתי בשוקולד צ'יפס חום. בנוסף לכך קישטתי את העוגה משני צדדיה במיני עוגיות אוראו.

3. הכנתי מקלות נגינה לקסילופון משני שיפודים שעליהם השחלתי מרשמלו.

ילד יום ההולדת מנשנש עוגה