- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

לכבוד יום הולדתי – עוגת יום הולדת בצורת סינר

היום חגגתי את יום הולדתי ה-32, כלומר 25 😉 היה לי יום משמח שנפתח בחגיגת מתוקים שהבאתי לעבודה, ובשפע מיילים וברכות שהומטרו עליי מצד הקולגות שלי. הזמנתי את כולם לבוא לבקר ולטעום בשעה 9:00 (כדי שגם אלו שמגיעים "מאוחר" יקבלו צ'אנס. אני הגעתי ב-7:20 לעבודה…), ובשעה היעודה התקבץ לו קהל של אנשים שבאו לברך וגם לטעום ממעשה ידיי. זה היה גם משמח וגם כיף 🙂
הכנתי: מיני מיני עוגות נוטלה [1], פטיפורים של שוקולד לבן ושקדים [2], ריבועי עוגת גבינה וליקר ריבת חלב על קלתית שוקו [3], וגולת הכותרת: עוגת שוקולד מקושטת בקרם קצפת ובצורת… סינר! (שאר המתכונים יעלו בימים הקרובים)
כן, כן, השנה החלטתי לא לוותר ולהכין לי עוגה מקושטת כפי שהילדים שלי מקבלים ביום הולדתם. חיפשתי רעיונות באינטרנט, ואיך שראיתי תמונה של עוגה בצורת סינר – ידעתי שזה זה.

כל כך נהניתי להכין את העוגה ואת שאר המתוקים, שהלכתי לישון ממש שמחה וקמתי שמחה (למרות שישנתי רק 4 שעות), והחיוכים ליוו אותי לאורך כל היום. השנים האחרונות לא היו פשוטות עבורי, אבל אני פותחת את שנתי ה-32 באופטימיות מאוד גדולה ובשמחה – יהיה טוב 🙂
את מה שאני מאחלת לעצמי ואת wish list המתנות שלי כבר פרסמתי כאן [4], ורק אוסיף שמבחינת הבלוג, אני מקווה שהשנה אעלה ואצמח עוד יותר, שאכיר הרבה אנשים חדשים ואחווה חוויות מהנות ומעניינות, שאצליח לקדם את הבלוג וגם את עצמי יותר (ואולי אפילו להצליח לתרגם את הכתיבה שלי ואת ההשקעה למונחים מוניטריים?), וכמובן שאצליח לשמור על קצב הבישולים והעדכונים הגבוה כאן בבלוג.

ביום חמישי אני ובעלי יוצאים למסעדת "סושי סמבה" לכבוד יום ההולדת, אדווח לאחר מכן מהשטח.

תודה לכל המברכים בפייסבוק, ובכלל לכם הקוראים שמלווים אותי, שקוראים ומגיבים, ושעושים את הדרך כל כך מיוחדת  🙂

ועכשיו – לביזנס. עוגת הסינר מאוד מתאימה לדעתי כעוגת יום הולדת של בשלן. היא ממש חמודה בעיניי. כך הכנתי אותה:

א. הכנתי עוגת שוקולד עסיסית [5] עם כמה שינויים (כי נגמרו לי המצרכים): במקום שמנת חמוצה שמתי כוס ריוויון, והחלפתי חצי כוס שוקולית בחצי כוס קקאו. אני חייבת לציין שאני אוהבת את הגרסא החדשה הרבה יותר, כי היא יותר דחוסה ועשירה בעיניי, ולא מאוד מתוקה. אנסה שוב להכין בצורה הזו, ואם גם אז יצליח – אפרסם את המתכון רשמית.

ב. בעלי חתך את העוגה לצורת סינר ביד חופשית, לפי הוראותיי. יש לי ידיים שמאליות בחיתוכים ולא רציתי לקחת צ'אנסים. נעזרנו גם בתמונה של עוגת סינר מהאתר הזה [6].

ג. הכנתי קרם קצפת וניל (כמו לעוגת הפרפר [7], הקסילופון [8], החללית [9], הכלב [10], הארנב [11] וכו'), שניסיתי לצבוע לצבע לוונדר. אחרי לילה במקרר הוא נראה יותר כמו אפרפר… אבל לא נורא.

ד. קישטתי מסביב בסוכריות עדשים. השרוכים של הסינר הם ממקלות חמוצים (אפשר להכין גם מליקריץ').

ה. המסתי שוקולד מריר, הוספתי כף שמן וערבבתי. העברתי לבקבוק לחיץ וכתבתי "פשוט מבשלת" על פני העוגה. באותה צורה ניתן לזלף כיתוב או להכין כיתוב מסוכריות קטנטנות או שוקולד צ'יפס.