- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מרק עגבניות ופלפלים קלויים

 אולי זה בגלל שביום חמישי התחיל לכאוב לי הגרון ועדיין לא הפסיק, אולי זה בגלל יום המרק [1], ואולי בגלל שהייתי צריכה משהו מחזק, מנחם ומחמם לתחילת השבוע. לא משנה מה הסיבה – היום הרגשתי שאני חייבת, פשוט חייבת, מרק.
מרק עגבניות הוא אחד מסוגי המרק האהובים עליי ביותר. בחיפוש קצר באוסף המתכונים שלי מצאתי מתכון מהבלוג Baking Bites [2], שעשיתי בו כל מיני שינויים והתאמות. הפלפלים השחימו בתנור ואחר כך "הזיעו" בשקית בזמן המקלחות של הילדים, ואחרי שהם נרדמו התפניתי להכנת המרק. כל כך רציתי שיהיה כבר מוכן ואוכל לטעום ממנו… ואכן יצא מרק מאוד מאוד טעים, שתוספת פרמזן השביחה אותו עוד יותר. כמו שאייל אומר – דלישס!

עוד מרקי עגבניות בבלוג:
מרק עגבניות ועדשים כתומות [3]
מרק עגבניות וקינואה [4]
מרק עגבניות ואורז מלא [5]

המצרכים:
2 גמבות אדומות גדולות
2 כפות שמן זית
1 בצל, קצוץ
2 שיני שום, קצוצות
1 קופסת שימורים גדולה (794 גרם) עגבניות שלמות מקולפות (השתמשתי באורגניות)
3 עלי מרווה, קצוצים
3 כוסות מים (השתמשתי במינרליים) או ציר
מלח, פלפל שחור
הצעת הגשה: פרמזן

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 220 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.
חוצים את הגמבות, נפטרים מהגרעינים, הגבעול והגידים, ומניחים את החצאים בתבנית, כאשר צד הקליפה כלפי מעלה. אופים בתנור עד שהקליפה משחירה (לקח לי 25-30 דקות). מוציאים מהתנור ומעבירים לשקית ניילון אטומה. ממתינים 15 דקות.
מוציאים את הגמבות מהשקית ומקלפים את הקליפה. חותכים לקוביות.
מחממים שמן זית בסיר, מוסיפים בצל ושום ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים את הפלפלים הקלויים ואת העגבניות (יחד עם הנוזל), מערבבים ומבשלים כ-15 דקות, עד שהעגבניות מתרככות. מוסיפים מים (או ציר), מרווה קצוצה ותבלינים, ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש מעט, ומבשלים בביעבוע עדין כ-15 דקות.
טוחנים את המרק עם בלנדר מוט או בבלנדר רגיל עד למרקם הרצוי.
ניתן להגיש עם גבינת פרמזן מגוררת מעל.