- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

פאדג' שוקולד לבן ופירות יבשים

העומס שהיה עליי בשבועות האחרונים, בגלל ההכנות ליום ההולדת של אייל [1] ובגלל התחרות של סוגת [2], כנראה הגיע לרמה כזו שמוטטה אותי לחלוטין. ביום חמישי בערב לא היה לי כוח לכלום חוץ מלצפייה בטלוויזיה, וביום שישי הגב והכתף השמאלית איתתו לי איתותי כאב חזקים, ומצאתי את עצמי זוחלת למיטה כבר בשעה 21:30, פשוט גמורה. לכן גם לא עדכנתי את הבלוג במשך יומיים, למרות שיש לי המון דברים לכתוב עליהם. ביום חמישי הבאתי כמה וכמה סוגי מתוקים לעבודה (כדי לחגוג את זכייתי בגמר התחרות של סוגת [2], ולפנק את הקולגות שתמכו בי ופירגנו לי לאורך כל הדרך), וגם עדיין לא כתבתי על עוגות יום ההולדת של אייל.
אבל לאט לאט 🙂 השבוע אשתדל להשלים את הפערים 🙂

ביום רביעי בערב, בעודי מנסה להחליט אילו מתוקים אביא לעבודה למחרת, גיליתי שבבית נותרה ביצה אחת, ואין ריויון, שמנת חמוצה, שמנת מתוקה או יוגורט. כתוצאה מכך התמקדתי בריבועים וחיתוכיות, שחלקם אף אינם דורשים אפיה, כמו הפאדג' הזה. אני מאוד אוהבת להכין פאדג'. מדובר בקינוח פשוט ומהיר להכנה, שאפשר בכיף להכין מראש, והסנסציה שהוא מעורר היא גדולה. אנשים פשוט מתעלפים מהטעם, וגם המראה מרשים. בגלל זה אני מקפידה להחזיק במזווה פחיות של חלב מרוכז ממותק. שוקולד תמיד יש.
הפעם הלכתי על פאדג' של שוקולד לבן, והוספתי פירות יבשים קצוצים. יצא פשוט מעולה.

המצרכים:
400 גרם שוקולד לבן
1 קופסת שימורים (395 גרם) חלב מרוכז ממותק
150 גרם תערובת פירות יבשים קצוצים (השתמשתי בג'ינג'ר מוסכר, רצועות הדרים מסוכרות, חמוציות, רצועות קוקוס מסוכרות ומשמשים מיובשים)

אופן ההכנה:
שמים את החלב המרוכז והשוקולד הלבן בסיר קטן, ומחממים עד שהשוקולד נמס. מוסיפים את הפירות היבשים הקצוצים ומערבבים היטב.
יוצקים לתבנית מלבנית חד פעמית קטנה (אם אתם משתמשים בתבנית לא חד פעמית, יש לרפד אותה בניילון נצמד, כדי שתוכלו לחלץ את הפאדג' בקלות), ומקררים לפחות 2-3 שעות במקרר, ורצוי למשך לילה. אפשר גם לשמור במקפיא.
מחלצים את הפאדג' מהתבנית (אם היא חד פעמית, פשוט קורעים אותה מסביב) וחותכים לריבועים.