- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

לזניה פשוטה לפסח (עם מצות)

מאז שאני בת 19 בערך, אני מכינה את אותו מתכון פשוט של לזניה [1]. פעם זה היה בטוסטר אובן במעונות הסטודנטים, אחר כך בתנור ישן בדירה השכורה בה גרנו, ועכשיו – במטבחי שלי הפרטי. זה מתכון מאוד פשוט, שאני יודעת בעל פה. הוא תמיד יוצא מעולה ותמיד נטרף. אמנם הלזניה מכילה קוטג' ולא רוטב בשמל מפונפן, אבל זה עושה אותה יותר פשוטה ויותר דיאטטית (ואני לא מתה במיוחד על רוטב בשמל, כך שלי זה מתאים).
בפרוס חג הפסח, בעלי הציע שאכין לזניה – אבל ממצות. הייתי די סקפטית, אבל החלטתי לנסות. מסתבר שלזניה ממצות זה להיט! הילדים, ובמיוחד יאיר, מאוד אהבו את הלזניה הזו.
בדרך כלל אני מכינה את הלזניה עם פטריות (כן, מקופסה), אבל הפעם אני חושבת שהפטריות מיותרות ומכבידות קצת. לכן השמטתי אותן מהמתכון. גיוונתי עם פסטו וממרח עגבניות מיובשות, אבל ניתן להשמיטם.

המצרכים:
9 חצאי מצות (כלומר 4.5 מצות)
קערה עם מים, להרטבת המצות
500 גרם (5 יחידות) רסק עגבניות
1 כוס מים
1 כף פסטו
1 כף ממרח עגבניות מיובשות
1 גביע (250 גרם) קוטג'
גבינה צהובה מגוררת (ואפשר גם צ'דר, פרמזן, אמנטל, כל גבינה צהובה קשה)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות, ומשמנים תבנית מלבנית בינונית (אני תמיד משתמשת בחד פעמית).
שמים בםיר כוס מים, רסק עגבניות, פסטו וממרח עגבניות מיובשות, ומביאים לרתיחה. מבשלים עוד 2-3 דקות עד שהרוטב מסמיך מעט. מכבים את האש, מוסיפים קוטג' ומערבבים.
טובלים 3 חצאי מצות בקערה עם מים, מנערים, ומסדרים בתבנית אחד ליד השני. מורחים שליש מכמות רוטב העגבניות על המצות. טובלים בקערה עוד 3 חצאי מצות, מסדרים מעל הרוטב, ומכסים בשבה נוספת של רוטב. מרטיבים את 3 חצאי המצות האחרונים ומסדרים מעל שכבת הרוטב השנייה. יוצקים את שארית הרוטב על המצות, ומפזרים גבינה צהובה.
אופים במשך 35 דקות עד שגבינה נמסה והלזניה משחימה.