- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

בראוניז מרציפן וקוקוס, ללא קמח (מתאים לפסח)

 לפני פסח דיפדפתי בגליונות של "על השולחן" מהשנים האחרונות שפורסמו בחודשי החג. מצאתי את המתכון הזה של רות אוליבר בכתבה על קינוחי מרציפן. פשוט אידאלי! היה לי ברור שאני חייבת לנסות להכין, השאלה היתה מתי.
ב-א' של חול המועד הזמנתי אליי כמה חברות מהעבודה הקודמת למפגש קטן עם הילדים. אמנם אני שמחה על העבודה החדשה והמעניינת, אבל אני גם מתגעגעת לחברות שהיו לי בעבודה הקודמת, לארוחות הצהריים המשותפות, לריכולים… אני בדרך כלל לא ממש טובה בשמירה על קשר, תמיד רצה הלאה והלאה עם החיים, אבל הפעם זה מאוד חשוב לי דווקא כן להצליח עם זה.
ישבנו לנו וריכלנו כמו בימים הטובים, כל אחת הביאה קצת נשנושים לילדים, ואני הכנתי את הבראוניז האלו (שגם הילדים מאוד אהבו) וגם לחמניות לפסח [1] (מעולות). הילדים שיחקו ביחד והסתדרו פשוט נהדר. היה כל כך כיף!
הבראוניז האלו רכים, עשירים, ופשוט מעולים. אפשר כמובן להכין אותם בכל ימות השנה.

המצרכים:
200 גרם חמאה
200 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
150 גרם מרציפן, חתוך לקוביות
1/2 1 כוסות סוכר
1/2 1 כוסות + 1 כף (370 מ"ל) מים
4 ביצים, טרופות
1/4 3 כפות (30 גרם) קורנפלור
1/2 כוס אבקת קקאו
1 כוס (100 גרם) קוקוס טחון

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 170 מעלות, ומשמניםפ תבנית מלבנית בינונית (השתמשתי בחד פעמית) או תבנית ריבועית 25 ס"מ.
ממיסים בסיר חמאה, שוקולד, מרציפן, סוכר ומים, עד לקבלת עיסה אחידה. מעבירים לקערה. מוסיפים את הביצים הטרופות תוך כדי טריפה, עד שהן נטמעות בתערובת.
מוסיפים קורנפלור, קקאו וקוקוס, ומערבבים לעיסה אחידה. יוצקים לתבנית.
אופים כ-25 דקות או עד שפני העוגה יבשים. מוציאים מהתנור ומצננים.
לפני החיתוך רצוי להקפיא את הבראוניז – זה מקל על החיתוך. בתכל'ס, זה לא חובה (למי יש מקום במקפיא בימים אלו?! לא לי). כפי שהגדירה זו אחת מחברותיי – "זה בסדר, זה טעים מאוד גם אם זה קצת מפורק".

[2]