- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

כדורי חמאת בוטנים, קוואקר וסילאן

קיבלתי במתנה מחב' דיפלומט 2 פחיות של קוואקר – שיבולת שועל להכנה מהירה, כדי שאתנסה עם המוצר ואכתוב עליו. אני מאוד אוהבת לבשל עם שיבולת שועל, ולכן הסכמתי בכיף. למותג יש גם אתר מקסים [1] עם מתכונים נהדרים שנורא רציתי לנסות (ואני עוד אנסה!), אך כמו תמיד, לחיים יש תוכניות אחרות.
אתמול היה לנו אחר הצהריים מגוון – הילדים ראו פרק של "דינו דן" (אחת הסדרות החביבות על אייל, ומה הפלא – היא על דינואורים!), שיחקו בחדר משחקים (אייל הכין צמיד ממנקי מקטרות וחרוזי סול), רדפו אחד אחרי השני, השתוללו על הספה שבמרפסת, זרקו אחד על השני כריות, יאיר נסע על הבימבה ואייל התאמן בקליעות לסל. היה ממש כיף.
ואז זה הגיע:
"אמא, משעמם לי!!!!", הכריז אייל.
"מה אתה רוצה לעשות?", שאלתי.
"אני יודע! נכין עוגיות עם כל מיני צורות".
"אבל הקערה של המיקסר מלוכלכת", עיקמתי את הפרצוף.
"אז אולי נכין כדורי שוקולד?"
"נכין כדורים, אבל לא משוקולד", אמרתי, "מחמאת בוטנים".
"כן, זה יותר בריא", הסכים אייל.

לקחתי מתכון מהבלוג Joy the Baker [2] (שלדעתי לקחה אותו ממרת'ה סטיוארט) לכדורי חמאת בוטנים, פצפוצי אורז ושיבולת שועל, ועשיתי בו כל מיני שינויים: השתמשתי בקוואקר שקיבלתי במקום פצפוצי האורז, החלפתי חמאה בשמן והחלפתי דבש בסילאן. אייל עזר לי לערבב את החומרים, עזר לי ליצור כדורים, ואף דרש שנגלגל אותם בקוקוס – כי זה מה שעושים לכדורי שוקולד! (במקור הם בלי ציפוי).
ההכנה, כמובן, ממש קלי קלות, והכדורים ממש ממש טעימים! וגם מתאימים למתנה או משלוח מנות.
אפשר גם לצפות אותם בשוקולד מומס, אם רוצים.

טיפ קטן לגבי הפירות היבשים הקצוצים, שלמדתי מהשפית גלי ברמן: קונים חליטות לתה, שמורכבות מפירות יבשים קצוצים שאוהבים (אפשר למצוא בהרבה חנות תבלינים, וכמובן בחנויות מתמחות כמו "לגעת באוכל"), וכך יש תערובת פירות יבשים קצוצים מוכנה לכל עת 🙂

אם אתם מעדיפים את הכיוון היותר שוקולדי, נסו את המתכון לכדורי שוקולד, שיבולת שועל וחמאת בוטנים [3] (אם משתמשים בקוואקר, אין צורך לטחון). אני לא אחראית למה שיקרה אחר כך – מדובר בכדורים ממכרים ביותר 🙂

המצרכים:
2 כוסות קוואקר (שיבולת שועל להכנה מהירה)
1/4 כוס פירות יבשים קצוצים (השתמשתי בתערובת של אננס, קיווי ופאפאיה – חליטה טרופית)
1/3 כוס סילאן (אפשר להחליף בדבש או סירופ מייפל)
1/4 כוס חמאת בוטנים
2 כפות שמן (השתמשתי בקנולה)
לקישוט: קוקוס טחון

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה קוואקר ופירות יבשים.
מחממים בסיר סילאן, חמאת בוטנים ושמן, תוך כדי ערבוב, עד שחמאת הבוטנים נמסה והעיסה חלקה. יוצקים על הקוואקר ומערבבים היטב לעיסה אחידה.
יוצרים מהעיסה כדורים ומגלגלים בקוקוס.