- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מהמדף: ספר המתכונים של מאסטר שף עונה ראשונה (+ הגרלה!!!)

לאחרונה קיבלתי כמה ספרי בישול במתנה מהוצאת "כנרת", על מנת שאתרשם מהם ואסקור אותם.  אמנם יש לי מעל 100 ספרי בישול בבית, אבל אני תמיד שמחה לספרי בישול חדשים. אני מכורה 🙂

הספר הראשון אותו אסקור הוא ספר הבישול של העונה הראשונה של התוכנית "מאסטר שף [1]".
הספר מעוצב בצורה נקייה ובפונט ברור. הוא מחולק לפי הפרקים של העונה – מהאודישנים ועד הגמר. ישנה הקדמה מפיה של אינה, המנצחת, וכן פרק מקדים שמדבר על המזווה של "מאסטר שף" והכלים השונים שבהם השתמשו בתכנית. פרק מצוין למתחילים שבינינו ולמאסטר שף wanna be. המתכונים הם של חברי הנבחרת בלבד, וליד כל מתכון יש גם תמונה של המתמודד וציטוט מהנאמר על המנה בתכנית – ע"י המתמודד וע"י השופטים. אני חשבתי שהציטוטים מיותרים על סף מגוחכים, אבל אני מניחה שיהיו כאלו שדווקא יאהבו את האנקדוטות הקטנות האלו.
כשאני מדפדפת בספרי בישול, אני בדרך כלל דואגת שיהיו לי בהשג יד פתקיות דביקות (פוסט-איט) כדי שאוכל לסמן לי מתכונים שאני מעונינת לנסותם. כשניגשתי לספר של מאסטר שף, הייתי די סקפטית. לא זכרתי את הסדרה לטובה [1], לא זכרתי שהיו יותר מידי מתכונים שהשאירו עליי רושם, ולא ציפיתי לגדולות באופן כללי. להפתעתי, תוך כדי דפדוף, גיליתי שדווקא מדובר באוסף מתכונים חביב ביותר, וסימנתי לי לא מעט מהם כדי לנסות. כל המנות המפורסמות של התכנית – המז'וז'ין של סמדי, החריימה של גלית, הלחם הממולא של אלקנה ועוד נמצאות כאן, וגם מתכונים למשימות הפבלובה, הקרוקומבוש והמקרונים.

החסרון העיקרי של הספר הוא בפורמט שלו. הוא מחולק לפי פרקי התוכנית ולא לפי סוגי מאכלים, ולמרות שיש אינדקס בסוף, הוא לא מספיק ידידותי ומפורט. אם רוצים לחפש מתכון ספציפי שמתאים למצרכים שיש בבית, או מתכון למנה עיקרית/קינוח וכו' – ההתמצאות לא נוחה מספיק. חבל שלא הוסיפו אינדקס נוסף לפי סוגי מנות ולפי מצרכים.
גם המתכונים עצמם אינם אחידים ברמתם. לדוגמא – מתכון פשוט של כדורי בשר ברוטב עגבניות (שבעצמי המצאתי כמה וכמה כאלו) לעומת הדים סאם של אביב, שאין בכלל בכוונתי לנסות מחמת העבודה הכרוכה בהכנתו.

לסיכום, מדובר במתנה לחג חביבה ביותר לחובבי הסדרה, אבל יותר nice to have מאשר must.

המתכונים שאני מתכוונת לנסות מהספר:
רול סינטה ממולא, של אלקנה
קציצות אורז ממולאות בבשר טחון, של סמדי
פטי שינוואה – פאי בשר קנדי, של אביב
פירה מדורה, של גל
מלבי, של מוסא
לחם גבינות, של אביבה (מתאים לשבועות!)
פאי אגסים והל, של רן
משולשים עם תרד וגבינה, של מוסא
טארט טאטן עגבניות, של איציק
טארט לימון, של אלקנה (במהרה בימינו)
שווארמת עוף ברוטב ירוק על בטטה צלויה, של אינה
סלט יפני עם ירקות וקינואה, של אלקנה
מרק עגבניות בתוך לחם, של אביבה

בחבילה שקיבלתי מההוצאה חיכתה לי הפתעה… 2 ספרים של מאסטר שף במקום אחד! ולכן אני מכריזה על הגרלה בבלוג 🙂

איך משתתפים?

א. משאירים תגובה נחמדה לפוסט זה (עם דגש על נחמדה) ביחד עם שמכם, אות ראשונה (לפחות) של שם משפחתכם, וכתובת המייל שלכם (לא תפורסם).

ב. אופציונלי – כדי להעלות את סיכויי הזכיה – מפרסמים את דבר ההגרלה בבלוג / אתר / פורום / דף אוהדים / קומונה שלכם, ואחר כך חוזרים לפה ומשאירים תגובה עם קישור לפרסום.

 ג. משלימים את שני הצעדים שלעיל עד יום שבת ה-11/6/2011 בשעה 23:59.

בהצלחה!