- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

טארט ארטישוקים וגבינת עיזים מבצק פילו

ערב של סוף החופש הגדול. קבוצת חברות מתאספת אצלי במרפסת. כל אחת יפה, חכמה ומוכשרת בפני עצמה. א' הביאה מרק יוגורט צונן עם שמיר ומלפפונים, וגריסיני לטבילה. ג' הביאה ירקות חתוכים, מ' הביאה פירות חתוכים (וקילפה ליצ'י ליצ'י בידיה הענוגות), והשאר הביאו שתייה, לחם כפרי טעים ויין אדום.
אני דאגתי לצד המשמין של הערב, עם טארט ארטישוקים וגבינת עיזים, סלט חסה עם ארטישוקים וגורגונזולה, ולקינוח – עוגת שוקולד ללא קמח [1], שאפיתי בתבנית מאפינס, כך שהתקבלו מיני-עוגות פריכות מבחוץ ורכות ואלוהיות מבפנים. חיסלנו כמעט לגמרי גם שני מכלים של גלידת קרמיסימו – גלידת שוקולד, רום צימוקים (רק 2% שומן), וגלידת וניל וסורבה פירות טרופיים (גם היא מסדרת הלייט).
יין אדום, אוכל טעים, שיחת בנות, בריזה, צחוקים… זה היה ערב נהדר. אני מחכה כבר לשידור החוזר 🙂

את הרעיון לטארט לקחתי מ"על השולחן", שפרסמו כתבה על 10 דברים שאפשר לעשות עם תחתיות ארטישוק קפואות [2]. אני מאוד אוהבת ארטישוקים, והייתה לי חבילה של תחתיות ארטישוק בפריזר, וזה נשמע לי כמו רעיון פשוט, אלגנטי וטעים לטארט.  בחרתי להכין עם בצק פילו, כדי שיהיה קצת יותר דיאטטי.
זהו טארט מאוד "ייצוגי" וכמובן טעים טעים. חילקנו בינינו כך שכל אחת אכלה חצי.
המצרכים:
3 עלי בצק פילו
שמן זית, לבירוש ולטיגון
1/2 גליל (100 גרם) גבינת עיזים "פרומעז", או דומה
4 תחתיות ארטישוק קפואות
מלח גס, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 190 מעלות, ומרפדים תבנית תנור בנייר אפיה.
שמים את תחתיות הארטישוק עם מעט מים  בכלי המתאים למיקרוגל, ומאדים במיקרוגל במשך כ-7 דקות, עד שהתחתיות מתרככות. חותכים את התחתיות לרבעים (אם הן גדולות – אז לשישיות או שמיניות). מחממים מעט שמן זית במחבת, ומטגנים את תחתיות הארטישוק עד שהן משחימות.
מניחים עלה פילו אחד על משטח העבודה, ומברישים בשמן זית. מניחים מעל את העלה השני ומברישים בשמן זית. מניחים מעל את העלה השלישי ומברישים בשמן זית. חותכים את הבצק ל-4 מלבנים. מקפלים את השוליים של כל מלבן, ומסדרים את המלבנים בתבנית.
פורסים את גבינת העיזים ל-8 פרוסות.
מניחים על כל מלבן 4 רבעים של תחתית ארטישוק. בין הרבעים מניחים 2 פרוסות של גבינת עיזים. מברישים את הארטישוקים ואת הגבינה בשמן זית, ומפזרים מלח גס ופלפל שחור.
אופים כ-20 דקות, עד שהגבינה והבצק משחימים.