- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

קאפקייקס שוקולד רימונים בציפוי קצף רימונים וגרגירי רימון

אבא שלי בן 61. אייל צייר לו ציור יפה וכתב לו ברכה, קניתי לו חולצה פולו במתנה, וכמובן שהכנתי גם קאפקייקס. אבי נולד בא' ראש השנה, שב-1950 חל ב-12 בספטמבר, ואנחנו חוגגים לו פעם כך ופעם כך. החלטתי להכין קאפקייקס שמתכתבים עם סממני ראש השנה – כמו דבש, תפוחים או רימון. הרעיון של קאפקייקס רימונים סיקרן אותי במיוחד. עשיתי חיפוש באינטרנט אחר מתכונים אפשריים, אבל בסוף פשוט לקחתי את המתכון לקאפקייקס שוקולד פטל [1], החלפתי את החלב במיץ רימונים, ובמקום פטל ערבבתי גרגירי רימון לתוך העיסה. את המתכון לציפוי לקחתי מהבלוג cupcake bake shop [2], שמכיל מתכונים לקאפקייקס מיוחדים (למשל קאפקייקס רימונים ותה ירוק, קאפקייקס שעועית אזוקי ועוד…), משום שרציתי ציפוי קליל ולא חלבי. הוספתי לציפוי 2 טיפות של צבע מאכל אדום (extra red של magic colors), כדי לתת לו צבע ורדרד.
התוצאה הייתה מדהימה. הקאפקייקס רכים, מאוד טעימים, ומזכירים קצת סופלה.  הציפוי הוא לא משהו שאי פעם טעמתם, אם יורשה לי. הוא אוורירי, קליל, ובעל טעם עדין של רימונים. יש לו מרקם של קצף אמבט והוא פשוט מרחף בפה. גרגירי רימון ומנז'טים זהובים (שקניתי בסופרמרקט…) משלימים את הלוק היוקרתי והעדין של הקאפקייקס האלו.

אבא,  גיל 61 זה גיל צעיר, ואתה גם כך נראה צעיר בהרבה לגילך, ובעל גוף של נער (למה לא ירשתי את הגנים האלו שלך, למה…). בשבילי תמיד תישאר הגבר החסון בן ה-30+, טום קרוז לוק-אלייק, שנשקף מתמונות ילדותי. אני מאחלת לך המון בריאות, אושר, ונחת מהמשפחה ומהנכדים. יום הולדת שמח 🙂

המצרכים:
50 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
1/2 כוס מיץ רימונים
2 ביצים
1/4 1 כוסות סוכר חום או דמררה
100 גרם חמאה, רכה
100 גרם (כ- 3/4 כוס) קמח תופח
2 כפות קקאו
50 גרם שקדים טחונים
1/2 כוס גרגירי רימון

לציפוי:
3 חלבונים
1/2 כוס מיץ רימונים
1 כף סוכר
צבע מאכל ג'ל בצבע אדום או ורוד

לקישוט: גרגירי רימון
אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מרפדים במנז'טים ומשמנים תבנית של 12 שקעים.
ממיסים את השוקולד במיקרוגל. מוסיפים את מיץ הרימונים ומערבבים.
מערבבים היטב בקערה את החמאה הרכה, סוכר וביצים, לעיסה אחידה. מוסיפים קמח, קקאו ושקדים טחונים, ומערבבים. מוסיפים את תערובת השוקולד ומערבבים היטב לעיסה אחידה. מוסיפים את גרגירי הרימון ומערבבים כך שיתפזרו בעיסה.
מחלקים את התערובת בין השקעים. אופים במשך 20-25 דקות, עד שהקאפקייקס מתייצבים.
מניחים לקאפקייקס להצטנן לחלוטין, על רשת.

להכנת הציפוי, מקציפים את החלבונים במיקסר במהירות גבוהה, כ-3 דקות, עד שנוצר קצף. שמים את מיץ הרימונים והסוכר בסיר קטן, ומביאים לרתיחה. מערבבים, מנמיכים את האש, ומבשלים תוך כדי בעבוע עדין, כ-5-8 דקות, עד שהמיץ הופך לסירופ ומצטמצם לחצי.
מוסיפים את הסירופ הרותח לקצף החלבונים, ומקציפים במהירות בינונית, כ-5-10 דקות, עד שהקצף כבר לא חם. בשלב זה ניתן להוסיף צבע מאכל אדום או ורוד (מתחילים בטיפה אחת, ואם צריך מוסיפים עוד), כדי לתת לקצף צבע ורוד.
מזלפים את הקצף על הקאפקייקס (או פשוט מניחים אותו בכף), ומקשטים בגרגירי רימון.