- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

קאפקייקס אגסים מקורמלים וגבינת קממבר עם זיגוג יין לבן

זוכרים שבסיום סדנת האפייה של "סוגת" אצל ארז קומרובסקי [1]כל בלוגר קיבל "שקית הפתעה" עם מצרכים, שמהם הוא צריך להמציא מתכון? בחבילה שהגרלתי היו קמח כפרי, קמח עוגה, אגסים, קממבר, שמרים, סוכר חום ואבקת סוכר, ולקחתי גם קמח חלה, כדי שאוכל להתנסות בו גם כן. הגלגלים בראש התחילו להסתובב…. מה אכין? במחשבה ראשונה היה נראה כי כי מן הראוי שאכין חלה ממולאת, כמו שלמדנו בסדנה, או אולי עוגת שבלולים? בריושים אישיים ממולאים? לא הייתי כל כך בטוחה לאיזה כיוון ללכת, ואז יום אחד צפיתי באחת התכניות האהובות עליי – Cupcakes Wars, בפרק שהנושא שלו היה גבינות ויין.
"גלינג גלינג גלינג!!!", צלצל פעמון בראשי. "למה שלא תכיני קאפקייקס??", וכבר דמיינתי לעצמי את פלוריאן בלנז'ה אומר במבטאו הצרפתי – "you promised me two ingredients, I got two ingredients, so I'm happy".
המתכון מבוסס על מתכון הקאפקייקס הבסיסי שלי, שהעשרתי בתבלינים וביין לבן. הוספתי לעיסה אגסים שקירמלתי עם הסוכר החום, וקוביות של קממבר. הגבינה המרירה מעט משתלבת נהדר עם המתיקות של האגסים. זיגוג מאבקת סוכר ויין לבן מעשיר את הטעמים עוד יותר, למרות שלא חובה להשתמש בו.

זו קאפקייק למבוגרים – מתוחכמת, מעט אלכוהולית, לא מתוקה מידי, ועם טעמים מעניינים. מיוחדת.

המצרכים:

לאגסים:
2 אגסים גדולים, קלופים ומגולענים
1/4 כוס מים
1/2 כוס סוכר חום

לקאפקייקס:
1 כוס קמח עוגה (או קמח רגיל)
1/2 כוס קמח כפרי (או קמח מלא או קמח רגיל)
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/4 כפית מלח
1/2 כוס סוכר חום
1/2 כפית קינמון
1/4 כפית אגוז מוסקט טחון
1/4 כפית פלפל אנגלי טחון
1/4 כפית ג'ינג'ר טחון
1/4 כפית ציפורן טחון
2 ביצים
1/2 כוס שמן
1 גביע (200 מ"ל) יוגורט
1/4 כוס יין לבן יבש
50 גרם גבינת קממבר, חתוכה לקוביות

לזיגוג:
50 גרם אבקת סוכר
2 כפות יין לבן יבש

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות. מרפדים תבנית של 12 שקעים במנז'טים ומשמנים אותם.
להכנת האגסים המקורמלים, חותכים את האגסים לקוביות קטנות. מערבבים במחבת מים וסוכר חום, ומביאים לרתיחה. מוסיפים את האגסים, ומבשלים, תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהנוזלים מתאדים, והאגסים מכוסים בקרמל. שימו לב שלא לשרוף את תוכן המחבת. אפשר לדעת שזה מוכן לפי ניחוח הקרמל שיציף את המטבח. מניחים להצטנן.
להכנת הקאפקייקס, מערבבים בקערה קמחים, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתיה, מלח, סוכר חום ותבלינים.
בקערה נפרדת, טורפים היטב ביצים, שמן, יוגורט ויין לבן. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים לעיסה אחידה.
מחלקים את  העיסה בין שקעי התבנית. מחלקים את האגסים המוקרמלים ואת קוביות הקממבר בין שקעי התבנית, ומשקיעים אותם מעט בעיסה.
אופים במשך 25 דקות, עד שהקאפקייקס משחימות וקפיציות למגע.

להכנת הזיגוג, מערבבים היטב בקערה אבקת סוכר ויין. לאחר שהקאפקייקס הצטננו לחלוטין, ולפני ההגשה, מזלפים את הזיגוג על הקאפקייקס בעזרת כף.