Pin It

סדנת אפיה אצל ארז קומרובסקי, מטעם סוגת

חברת "סוגת" יצאה עם סדרה חדשה של קמחים מתמחים, שפותחה בשיתוף עם ארז קומרובסקי. בסדרה קמחים המיועדים לסוגים ספציפיים של מאפים. לדוגמא: קמח ללחם, קמח לחלה, קמח עוגות, קמח לפיצה ופוקצ'ה וכו'. כחלק מהשקת הסדרה, הוזמנה קבוצה של בלוגרים לסדנת אפייה עם הקמחים החדשים בהנחייתו של ארז, שנערכה בביתו שבמצפה מתת בגליל.

אני מאמינה שאת ארז אין צורך להציג, ורק נזכיר כי הוא המייסד של "לחם ארז" (שכבר שנים אינה בבעלותו) ואחד מהמחדשים והמובילים בארץ של תרבות האפייה בכלל והלחם בפרט. בנוסף לכך, הוא התגלה כאדם מקסים, מארח נדיב, והבעלים של שני כלבים מהחמודים ביותר שהכרתי בחיי.

בתחילת היום קידמה את פנינו ארוחת בוקר מדהימה, שהוגשה במרפסת העליונה. לא יכולתי להפסיק לאכול מהחצילים הקלויים הנהדרים.

מימין לשמאל ובכיוון השעון: צזיקי, פיתות מהטאבון, סלט עגבניות, עשבי תיבול וקרעי לחם, חצילים קלויים עם פסטו וביצים קשות.

ארז לקח אותנו לסיור קצר בגן (מסתבר שגם במצפה בגליל ממש חם בסוף יולי). הרחנו וטעמנו עשבי תיבול מיוחדים שארז מגדל, עד שהגענו לחדר הסדנאות, שנמצא בקומה התחתונה של הבית.

אהבתי מאוד את העיצוב הכפרי של חדר הסדנאות – שולחן עץ מאסיבי, סכו"ם שהונח בקומקומי מתכת ישנים, ספלי קרמיקה, מחזיק מפיות מחלוקי נחל, כיסאות עץ לא תואמים… ויחד עם זאת כל הציוד הדרוש לקיים סדנה ברמה כזו.

התחלנו את הסדנה עם הסבר על הכנת לחם שאור – עם קמח ללחם. קודם כל צריך "לגדל" את השאור (שמכינים מתערובת של קמח מלא, מים וחתיכה של תפוח רקוב) במשך שבוע, ואחר כך משתמשים בו להכנת הלחם (במקום שמרים). ממש מבחן בהתמדה לאנשים חסרי סבלנות כמוני 🙂
ארז הדגים לנו כיצד הוא לש את הבצק, מעצב אותו לכיכר ואופה בתנור.

ההדגמה הבאה היתה להכנת חלה ממולאת, עם קמח לחלה, אשר מותאם לאלסטיות ופלסטיות הנדרשים מבצק לחלה, על מנת שיהיה אפשר ליצור ממנו נקניקים בקלות ולקלוע אותם.
ארז מילא את בצק החלה בתערובת של עלי מנגולד מבושלים, פקורינו וקשקבל, ואף בזק קשקבל ופקורינו מעל. תראו איזה יופי פרוסות החלה נראות! וכמובן שהן היו טעימות להפליא.

בין לבין פונקנו בשלל מטעמים מיוחדים, שחלילה לא נרעב. בתמונה, מימין לשמאל בכיוון השעון: מרק עגבניות טוסקני עם גבינת לבאנה עיזים (שהסוד שלו הוא שהוא עשוי מעגבניות, לחם כפרי, ותועפות של שמן זית); סלט ירוק עם סברס, תפוחי אדמה, ודגי טונה שארז משמר בעצמו. אחת המנות הטעימות ביותר שאכלתי בחיי; לחם כפרי שנאפה על ענף של עץ אלון; מסבאחה ח'רירה (חומוס עם שעועית שחורה ושעועית לימה); סלט עגבניות צלויות, זיתים ופלפל חריף.

לקינוח, קיבלנו מתכון לעוגת שמרים שחיתותית מבצק חלה, שמכילה 700 גרם חמאה אירית, ואפויה על מצע של רוטב טופי. העוגה הוגשה לנו במרפסת בחוץ, ביחד עם מלבי תאנים טעים להפליא, סברסים קרירים ותה צמחים.

לסיום היום, כל אחד מהבלוגרים הגריל "שקית הפתעה" שכללה קמחים ומוצרים נוספים, מהם יצטרך להמציא מתכון ולפרסמו בבלוג. אני קיבלתי קמח כפרי, קמח עוגה וקמח חלה, אגסים וגבינת קממבר. שילוב מדליק 🙂 המתינו להתפתחויות.

אחרי יום כזה מושלם, כל שנותר הוא להתגלגל בחזרה למרכז, ולהתעלף מרוב נחת מהחוויה המדהימה ומשלל הטעמים, הצבעים והמראות. היה נהדר! תודה ל"סוגת" ולענבל ומיטל מ-I Love Food שהזמינו אותי.

«   |   »



תגובות

  • דניאל 12 באוגוסט 2012 , 19:02

    איזה יופי!!! הכל נראה מזמין וטעים ואני מאמינה שגם המקום עושה את שלו … אחלה פוסט עם תמונות מרהיבות … רחלי שיהיה לך המשך יום קריר ונעים מחכה לפוסט הבא … דניאל.

  • אביגיל 12 באוגוסט 2012 , 22:07

    הייתי מוכנה להתחלף איתך… וואהו איזה פוסט יפה, במיוחד התמונות. תודה!

  • יהיל 13 באוגוסט 2012 , 08:28

    וואי וואי, איזה אוכל מגרה! אני מתה על האוכל הפשוט והטרי של ארז קומורובסקי. הכל תמיד כזה טעים. איזה כיף לך שהיית ביום הזה. אגסים וקממבר נשמע שילוב יאמי. מחכה לראות מה תכיני.. (

  • יונית 13 באוגוסט 2012 , 10:07

    אוקי, אני מזמינה את עצמי לאכול אצלך 🙂

  • עינב 14 באוגוסט 2012 , 01:49

    איזה פוסט מהמם ממש מעורר תיאבון …והתמונות מדברות בעד עצמן … רחלי כל הכבוד לך!!

  • רחלי - פשוט מבשלת 14 באוגוסט 2012 , 02:15

    תודה על התגובות 🙂 שמחה שאהבתם!

  • שושי 14 באוגוסט 2012 , 19:13

    הכל נראה טעים וממש מגרה לאכול.

  • אירית 18 באוגוסט 2012 , 20:46

    את כותבת נפלא והצילומים מרהיבים. תענוג לקרוא את הפוסטים שלך.
    כל הכבוד.

  • רחלי - פשוט מבשלת 19 באוגוסט 2012 , 01:09

    תודה רבה 🙂

  • איריס נריה 22 ביולי 2014 , 00:26

    הצילומים מקסימים האוירה מזמינה ואפשר ממש להריח את המאפים, אני אישית אוהבת להתנסות בסדנאות, שאני מרגישה בידיים שלי את הדברים, לא שהסדנה היא רק פרונטלית ואני נשארת פאסיבית, אבל זו העדפתי האישית.

  • רחלי - פשוט מבשלת 22 ביולי 2014 , 14:40

    תודה איריס 🙂

לכתוב תגובה לפוסט