- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

אורז מלא עם קישוא, גזר ושום

לאחרונה התחשק לי לחזור קצת לבישולים יותר ביתיים. אני לא מבשלת הרבה, פשוט כי אין כל כך מי שאוכל, ואני מתגעגעת לזה… הילדים אוכלים כמויות קטנות, ועד כה בעלי היה אוכל בעבודה. לעצמי אני מבשלת מנה צמחונית, אבל אני רק אדם אחד, בכל זאת… אבל לאחרונה בעלי התחיל עבודה חדשה שבה אין ארוחות צהריים, ואני קפצתי על ההזדמנות – סוף סוף יש קליינט לבישולים! אז אני מכינה לו מגשית לקחת לעבודה עם מנה בשרית ותוספת פחמימתית כלשהי.
אחת התוספות הכי קלות ופשוטות שאני מכינה היא אורז מלא עם עשבי תיבול [1]. אחרי שהכנתי אותה כמה פעמים, רציתי לגוון. במקרר היו המון קישואים וגזר, אז הכנתי איתם את מנת האורז הפשוטה הבאה. השתמשתי באורז מלא עגול שהוא רך ומתקתק יותר לטעמי מאורז מלא רגיל. גם הירקות המגוררים תורמים לרכות ולמתיקות. זו מנת אורז נהדרת, דיאטטית ובריאה, שגם לא לוקחת הרבה זמן להכנה.

(במאמר מוסגר, אני מקווה שהפוסט הזה לא יצא יותר מידי "מקומה-של האישה-במטבח" כזה, כי זה ממש לא הכיוון. אני פמיניסטית גאה, נהנית לבשל בלי קשר למגדר שלי, הרעיון להכין לבעלי אוכל לעבודה היה שלי ולא שלו, ואני עושה זאת בשמחה ובאהבה ולא מתוך תחושת מחויבות. חוץ מזה, זה חוסך כסף על ארוחות צהריים…)

המצרכים:
1 גזר, קלוף ומגורר
1 קישוא או זוקיני, קלוף ומגורר
2 שיני שום, כתושות
1 כוס אורז מלא רגיל או עגול
1/2 2 כוסות מים רותחים
מעט שמן, לטיגון

אופן ההכנה:
מחממים מעט שמן בסיר, ומטגנים את הקישוא, הגזר והשום עד שהם מתרככים. מוסיפים אורז ומטגנים תוך כדי ערבוב כדקה. מוסיפים מים רותחים. מכסים את הסיר ומבשלים עד שכל המים נספגים באורז. משאירים את הסיר מכוסה עוד 10 דקות.