- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

פסטרמה הודו ביתית

הרבה ילדים אוהבים פסטרמה, אבל זה מוצר שאני לא נוהגת לקנות, בגלל כל התוספים שמכניסים אליו. לקרוא את רשימת המרכיבים עושה לי רע. אני יודעת שיש כאלו שנוהגים להכין פסטרמה בבית, אבל כל המתכונים שראיתי עד כה היו תמיד נורא מסובכים או כוללים כל מיני הוראות  מורכבות ושימוש בחוטים, קשירות וכאלה (ממש 50 גוונים של פסטרמה). יום אחד קיבלתי מהדיאטנית שלי, אליה ברקמן [1], מתכון של "עוף טוב" לפסטרמה ביתית, שלשם שינוי נראה ממש ממש שפוי, עם מצרכים שבדרך כלל יש לי, ובלי כל מיני כלים ואמצעים מוזרים. למעשה, החלק הכי מורכב שנדרש ממני היה להגיע לקצביה בסופרמרקט, ולהגיד להם שיתנו לי נתח שלם של חזה הודו נקבה, כי אני רוצה להכין פסטרמה, וזהו.

אחרי שעשיתי במתכון קצת שינויים בהתאם למצרכים שהיו לי בבית, גם הכנתי תבנית צלייה מתבנית חד פעמית ושיפודי עץ (כפי שעשיתי בעבר כשהכנתי רוסטביף [2] – ראו הסברים נוספים שם בפוסט [2]) כדי שאפילו לא אצטרך לנקות תבנית צלייה או את התנור. יצא ממש ממש מעולה! הילדים ממש עפו על הפסטרמה הזו, ואני שמחתי שאני יכולה לתת להם לאכול את זה בראש שקט, ובלי לחשוש איזה חומרים בדיוק הם מכניסים לגוף שלהם. גם ההכנה הייתה פשוטה וקלה.

המצרכים:
למרינדה:
1 ליטר מים
1/4 כוס (50 גרם) מלח
1/4 כוס (50 גרם) סוכר חום
מיץ מ-1/2 לימון
6 עלי דפנה
1 כפית פלפל אנגלי טחון
1/2 כוס רוטב צ‘ילי מתוק
1 ק"ג חזה הודו נקבה  – נתח שלם

לציפוי:
5 כפות גדושות סירופ מייפל אמיתי (או דבש)
1 כף גדושה פפריקה מתוקה
1 כף פלפל שחור גרוס

2 כוסות מים רותחים

אופן ההכנה:
מחממים בסיר את כל חומרי המרינדה, מביאים לרתיחה, מסירים מן האש ומצננים. מניחים את נתח החזה בתוך כלי עמוק ויוצקים מעליו את נוזל המרינדה כך שהנתח יהיה מכוסה היטב מכל הצדדים. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך 24 שעות או לפחות לילה שלם.
מוציאים את הנתח מהמקרר ומהמרינדה לפחות שעה לפני הצלייה, כדי שיגיע לטמפרטורת החדר. מחממים תנור לחום של 230 מעלות.
מחממים את המייפל והפפריקה בסיר קטן רק עד שיתאחדו במרקם ובצבע. מברישים את הנתח בתערובת וזורים עליו את הפלפל השחור.
מניחים את הנתח על רשת של תבנית צלייה – או מכינים אחת כזו מתבנית חד פעמית ושיפודי עץ (ראו הסבר מקדים למתכון ותמונה). יוצקים 2 כוסות מים רותחים אל התבנית שמתחת ומכניסים לתנור. צולים כ-6 דקות מכל צד. מנמיכים את חום התנור ל-150 מעלות, וצולים כ-50 דקות נוספות. מוציאים מהתנור ומצננים כ-20 דקות לפני ההגשה.

 

 

 


 

 

 

וכך נראית תבנית הצלייה שהכנתי: