- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

שווארמה טופו עם פטריות ובצל

אני מחפשת אחר המתכון האידאלי לשווארמה טופו כבר זמן מה. המתכונים שמצאתי ברחבי האינטרנט היו עם כמויות גדולות של שמן, וזה לא ממש מתאים לי, אז כרגיל המצאתי מתכון בעצמי. בהרבה מתכונים שמצאתי המליצו על שימוש בקולפן כדי ליצור את נתחי הטופו, אבל אני לא אהבתי את הרצועות הדקיקות שהוא יצר והעדפתי נתחים עם טיפה יותר עובי, ולכן פשוט חתכתי את הטופו בסכין למלבנים דקים.
מאוד אהבתי את התוצאה שיצאה לי. ביחד עם סלט ירקות קצוץ, וכף טחינה ביתית [1] מטחינה אתיופית, זו הייתה ארוחת צהריים ממש מעולה, וגם דיאטטית.

המצרכים:
300 גרם טופו קשה
2 כפיות שמן זית
1 כף גדושה תבלין לשווארמה
1 כף רוטב סויה

1 בצל גדול, קצוץ
4 שיני שום, כתושות
1 סלסילת פטריות פורטובלו, קצוצות
לטיגון: 1 כפית שמן זית
תרסיס שמן

אופן ההכנה:
חותכים את הטופו למלבנים דקים, ושמים בקערה או בקופסה שאפשר לשמור במקרר. מערבבים בקערית שמן זית, תבלין שווארמה ורוטב סויה ליצירת מעין משחה. יוצקים על הטופו ומערבבים היטב בעדינות, כך שכל פיסות הטופו יכוסו במשחה. מכסים ושומרים במקרר לכמה שעות, ואפשר גם ליום שלם (אני הכנתי יום מראש).
להכנת השווארמה, מרססים מחבת גדולה בתרסיס שמן, מוסיפים כפית שמן זית ומחממים. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים שום ופטריות ומטגנים עד שהפטריות משחימות, תוך כדי ערבוב מידי פעם. מזיזים את תערובת הפטריות והבצל לצידי המחבת, ומוסיפים למחבת את הטופו. מטגנים עד שהטופו משחים. מערבבים.