- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

עוגת יום הולדת בצורת כלב

ב-18.2 בעלי חגג את יום הולדתו ה-34. שאלתי את אייל איזו עוגה לדעתו כדאי להכין לאבא, והוא החליט על עוגת כלב. לא יודעת למה. עשיתי כל מיני חיפושים באינטרנט ולא מצאתי הוראות לעוגה שמצאו חן בעיניי. בסוף חברה לעבודה נתנה לי רעיון לעוגה, ומשם המשכתי הלאה והמצאתי שיטה משל עצמי. העוגה יצאה ממש חמודה בעיניי והיא גם לא מסובכת להכנה.
כך הכנתי:
1. הכנתי את הבלילה של עוגת שוקולד עסיסית [1], וחילקתי אותה בין שתי תבניות בקוטר 20 ס"מ. אפיתי לפי הוראות המתכון, 40 דקות. לאחר האפיה, מחכים שהעוגות יתקררו ומחלצים אותם מהתבניות.
2. עוגה עגולה אחת מהווה את ראש הכלב. יצרתי מעין "סנטר" לכלב ע"י חיתוך של משולש קטן בחלק התחתון של העוגה.

3. את העוגה השניה חתכתי כמו בתמונה. 2 חצאי העיגול יהוו את האוזניים של הכלב. מהחלק האמצעי חשבתי לחתוך צורה של עצם, אבל בסוף וויתרתי.

4. מסדרים את חלקי העוגה על משטח ההגשה.

5. הכנתי קרם קצפת וניל כמו עבור עוגת הפרפר [2] ועוגת החללית [3] (מקציפים שמנת מתוקה + כוס חלב + אינסטנט פודינג וניל). ציפיתי את העוגה בקרם מכל הצדדים. שוב נעזרתי בשקית זילוף – זה ממש מקל על ציפוי הפינות, ומסתבר שזה גם כיף.
6. השתמשתי במטבעות שוקולד עבור העיניים (האישונים הם נגיעה קלה של קרם הציפוי). האף הוא מליקוריץ. הלשון היא תות חצוי לאורך (הייתי משתמשת במרשמלו ורוד חצוי לאורך אם היה לי בבית). פיזרתי על העוגה מעט סוכריות לקישוט עוגה בצבע חום.
כמובן שאתם יכולים לקשט איך שבא לכם.