- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

בופה בוקר (בראנץ') ב"חטאים מתוקים", נווה צדק

בראנץ' בשישי. איזה קונספט מהמם. מתעוררים מאוחר. מגיעים לבית קפה קסום עם בופה של סלטים, מאפים, לחמים, ממרחים ומתוקים. אוכלים לאט ומתענגים בכיף על הכל. יש זמן. אחר כך חוזרים הביתה לשנ"צ איכותי ומפנק עם עיתוני השבת עד לערב.
כן, בטח. כשיש בבית שני ילדים קטנים, אפשר לשכוח מלקום מאוחר. שמונה בבוקר זה נחשב ממש מאוחר. זמן? למי יש זמן? הגן נסגר ב-12:00/12:30/12:45 (תלוי בגן ובגננת) ועד אז צריך להספיק את כל הסידורים, העניינים והקניות. שנ"צ? לא יודעת לגבי הילדים שלכם, אבל אייל לא ישן צהריים בשישי כבר שנתיים בערך. אז מה נשאר לנו? האוכל…

ביום שישי שעבר הוזמנתי לנסות את תפריט הבראנץ' בקונדיטוריה ובית הקפה "חטאים מתוקים", מקום קטן ומקסים ששוכן ברחוב שבזי בנווה צדק. התפריט מוגש משעה 8:30, מתאים מאוד להורים עסוקים וסתם למשכימי קום (מבחירה או שלא…). בעלי לקח את אייל לגן, אני התארגנתי, וקצת אחרי 9 בבוקר התייצבנו עם יאיר במקום. (גילוי נאות: הייתי אורחת המקום ללא תשלום).
איך שנכנסנו עטה עלינו – כלומר על יאיר – עדת המלצריות והמלצרים ובפיהם קריאות התפעלות ומלמולי חיבה למראה האפרוח עם העינים הכחולות שישב לו בעגלה. למרות שהמקום לא גדול, ואנחנו הגענו עם עגלה לא קטנה, היו מאוד סבלנים כלפינו ועזרו לנו להתמקם כמו שצריך. לאורך כל הביקור השירות היה כל כך נהדר, חייכני ומשתדל, עד שהייתי בטוחה שמדובר בעסק משפחתי והופתעתי לגלות שלא.
המקום מחולק לכמה חלקים: מתחם החנות (שאגיע אליו בהמשך הפוסט), בית הקפה "בפנים", וחצר קטנה לאכילה בחוץ. המקום מעוצב בסגנון רומנטי וקצת שאבי-שיק (ניתן לקנות חלק מהכלים הנמצאים בתצוגה).

הבופה כלל סלטים, מאפים, לחמים, חמאה, ריבה, שקשוקה, ביצים מקושקשות, יוגורט עם גרנולה, עלי גפן ממולאים, גבינות, שתייה קרה וקינוחים. בנוסף לכך קיבלנו קפה ותה עם צלחת עוגיות של הקונדיטוריה (וגם עוגת שמרים מעולה).

בין הסלטים אהבנו במיוחד את סלט הביצים שהיה מאוד מאוד מיוחד ועם טעם לא שגרתי (רועי, בעל המקום, סיפר שזה בגלל תוספת של קארי ושל צימוקים). בנוסף לכך טעמנו סלט טונה עם ביצה קשה ומלפפונים חמוצים, סלט אבוקדו ועגבניות (גווקאמולה), סלט קפרזה (עגבניות, מוצרלה, פסטו), סלט ירקות קצוץ, סלט בורגול עם גזר, חמוציות מיובשות ועשבי תיבול (דומה לסלט קוסקוס שאני מכינה [1]!), סלט פסטה ברוטב פסטו, סלט עגבניות ברוטב פסטו (שהיה מאוד טעים), סלט חצילים ממש ממש מעולה (עם עגבניות מיובשות, גבינה מלוחה ועשבי תיבול), סלט קישואים ופלפלים קלויים (אהבתי מאוד), סלט קוסקוס עם עשבי תיבול וגמבות. בנוסף לכך הוגשו גם סלט תירס וגזר, סלט סלק, גרגירי חומוס בטחינה ירוקה ואנטיפסטי.

ליד הסלטים הוגשו כמה סוגי לחמים, חמאה וריבת תותים, וכן כמה סוגים של גבינות (גבינה מלוחה עם זעתר, גבינה לבנה עם זיתים ועוד)
המאפים כללו בורקסים, טוסטים עם עשבי תיבול, בואיקוס קטנטנים אפויים בתבנית מיני מאפינס (רעיון גאוני שאני חייבת לאמץ!) וקיש גבינות ופלפלים.

נתנו ליאיר לטעום מקציצות הכרישה והירקות שהיו רכות וטעימות, אך הוא העדיף את עלי הגפן הממולאים. אני מאוד אוהבת עלי גפן – כל עוד הם עשויים כמו שצריך, בלי טעם לוואי או כמויות של שמן. עלי הגפן האלו היו מצוינים.
בנוסף לכך טעמנו מהשקשוקה, וכן את הביצים המקושקשות עם עגבניות מיובשות שהיו מאוד טעימות (עוד מנה שאני רוצה להכין בבית).

כך נשנשנו לנו להנאתנו, שתינו לימונדה (בעלי טען שהיא טעימה, אני חשבתי שהיא רק בסדר) ותה קר עם קינמון (טעים ומתוק). לאחר מכן הזמנו קפה (לו) ותה צמחים (לי) וטעמנו מהמתוקים: מיני מאפינס תפוז עם שוקולד צ'יפס שהיו מ-ע-ו-ל-י-ם (אני חייבת להכין כאלה), עוגת מוס פירות יער עם גבינה וציפוי פירות יער, ומאפה מדהים שנקרא "פודינג קייק" – למעלה crust חום ופריך ולמטה מלית רכה עם צימוקים. טעים בטירוף. צלחת העוגיות שהגיעה עם המשקאות החמים כללה כמה סוגים של עוגיות – אמרטי, בראוניז קטנים, עוגיות בריאות, גלילי פילו קטנטנים במילוי פירות יבשים. מאוד מושקע. פונקנו גם בחתיכה של עוגת שמרים עם בצק מדהים ומלית של שוקולד.

היה מעולה להתחיל את הבוקר ככה, ואחר כך הרגשתי שאיכשהו שאר היום גם הוא נהיה יותר שמח מבדרך כלל. מעבר להנאה מהאוכל ומהמקום, היה לי מעניין לראות וללמוד כיצד אפשר לארח אנשים לסוג כזה של ארוחה. לקחתי למשל כטיפ את ההכנה של מאפים קטנים (בגודל של מיני מאפינס) לאירוח גדול (אין ספק שהרכישה הבאה שלי תהיה תבנית של מיני מאפינס), וכן את זה שלא תמיד צריך להמציא את הגלגל והסלטים הקלאסיים הם הכי טעימים. הכי כיף לנשנש קצת מפה ומשם, ולטעום הרבה דברים קטנים שמסודרים בכלים נאים. ממש רעיון מנצח לאירוח.
כשיצאנו פתאום שמתי לב למתחם החנות המקסים (כשנכנסנו הייתי עסוקה בהדיפה של עדת המעריצות של יאיר…) – עוגות שמרים, עוגיות מקושטות, כלים יפים. התמונות מדברות בעד עצמן.

בופה הבוקר עולה 69 ש"ח לאדם ומוגש בימי שישי בין השעות 8:30-15:00.
ל"חטאים מתוקים" יש גם בופה צהריים, שכולל מאכלים קצת יותר "כבדים" – לזניות, קישים, ממולאים, מרקים ועוד. לקראת שבועות הם מוציאים "קולקציה" של מאפים מתוקים ומלוחים שמתאימים לחג.
אנחנו נהנינו מאוד, ונשוב בשמחה, גם כדי להתפנק עם המאכלים וגם כדי לשוטט בשכונה המקסימה (בנסיעה חזרה היה משעשע לראות כמה סיורים מודרכים וסיורים של קורסי צילום נערכים בה במקביל…).