- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מאפינס ריויון ופירות יער

מזמן לא הכנתי מאפינס, וכשראיתי את המתכון הזה בבלוג Ezra Pound Cake [1], מאוד התחשק לי להכין. בפריזר שלי תמיד יש פירות יער קפואים, ובמקרה במקרר גם היה ריויון. דרך אגב, אם אין לכם ריויון, אפשר להחליף אותו בכוס חלב עם כף מיץ לימון שמערבבים ומניחים בצד ל-10 דקות.

אייל חזר להתעניין במלאכת המטבח (זוכרים את פשטידת התירס והקשקבל [2] שהכנו ביחד לא מזמן?), אז הצעתי לו להכין את המאפינס ביחד איתי. הכנתי לו את החומרים והוא ערבב הכל, וגם עזר לי לזרות את הסוכר והקינמון.

המאפינס טעימים כמובן, כשהמעריץ הגדול שלהם התגלה כ-יאיר! באופן מפתיע הקטנצ'יק ממש התאהב במאפינס האלה, ואכל חתיכה אחרי חתיכה בהתלהבות גדולה.

השתמשתי הפעם במוצר חדש שקיבלתי במתנה מ-"סוגת" לצורך התנסות  – סוכר דק דק. זהו סוכר דק יותר מהסוכר הלבן הרגיל, שמתאים לשימוש במאפים, קציפות, מוסים, מרנג, משקאות ועוד. זהו למעשה ה-caster sugar או ultra-fine sugar שמופיע במתכונים לועזיים לפעמים, וזה משמח שניתן סוף סוף להשיג אותו בארץ.
אני עוד אנסה אותו במתכונים נוספים.

עשיתי מעט שינויים במתכון, גם בסדר ההכנה וגם החלפתי את החמאה בשמן.

המצרכים:
1 כוס תערובת פירות יער, קפואים או טריים (השתמשתי בפטל, חמוציות ואוכמניות)
2 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפיה
1 כפית מלח
1/2 כוס סוכר
1 ביצה
1 כוס ריויון
6 כפות שמן
לפיזור: סוכר, קינמון

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מרפדים תבנית של 12 שקעים במנז'טים. משמנים את המנז'טים ומפזרים קינמון וסוכר.
מערבבים בקערה את פירות היער עם 1/4 כוס קמח.
מנפים לקערה נפרדת  3/4 1 כוסות  קמח יחד עם אבקת אפיה, מלח וסוכר,  ומערבבים. בקערה אחרת טורפים ביצה, ריויון ושמן. יוצקים את תערובת הריויון לתוך קערת הקמח ומערבבים רק עד שהקמח נספג. מוסיפים את פירות היער המקומחים ומערבבים.
מחלקים את התערובת בין השקעים. מפזרים מעל סוכר וקינמון. אופים 20-30 דקות, עד שהמאפינס מזהיבים וקיסם המוכנס במרכזם יוצא יבש.