- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

רוסטביף סינטה

 קנינו שובר של 50% הנחה ל"חינאווי wine&more" דרך אתר באליגם [1] (אם איני טועה) – 40 ש"ח במקום 80 ש"ח. רשת wine&more הכניסה בחלק מהסניפים איזור של בשרים וגבינות, וכך נסענו לחנות בהרצליה פיתוח לבחור לנו נתח בשר לשבת. רציתי בהתחלה ללכת על טלה, בגלל שאף פעם לא הכנתי טלה, אבל עקב מס' הנפשות המצומצם שבמשפחתנו כרגע (מבחינת כוח אכילה אנחנו כ-3 אנשים, כי יאיר לא ממש אוכל כמויות), ויתרנו ובסוף החלטנו ללכת על סינטה, כי פינטזתי על רוסטביף סינטה, שעד כה לא ניסיתי להכין (ובלי קשר, קנינו שם גם שוקולד ממולא בויסקי שהיה מעולה).
התייעצתי עם ספר הבישול "איש גבוה מבשל" של דורעם גונט, עם מתכונים מהאינטרנט ועם הספר "ששת" של הוצאת על השולחן. אילתרתי תבנית צלייה בעקבות טיפ שזכרתי שקראתי לפני שנים ב"לאישה", והכנתי.
ביום שבת שלפני שבוע וחצי יצאנו לצעדת "רון ארד" בהוד השרון. בסיום הצעדה (בחרנו במסלול הקל לעגלות, 2.5 ק"מ), ולאחר שאייל עלה על כל המתנפחים, פרשנו מחצלת בפארק 4 עונות והרוסטביף נשלף ונפרס בגאווה. בלסנו אותו יחד עם אורז מלא עם עשבי תיבול [2].
אני מודה שהבשר יצא לי מדיום-רייר, מידת עשייה שבשבילנו היא קצת לא מספיקה. בפעם הבאה אצלה יותר זמן כדי להגיע למדיום או מדיום-וול, אבל הבשר היה כל כך טעים, שזה לא פגע בהנאה שלנו 🙂

תבנית צלייה היא תבנית עם רשת, שעליה מונח הבשר על מנת שתחתיתו לא תיגע בתחתית התבנית. אפשר לאלתר תבנית כזו מתבנית חד פעמית מלבנית, שנועצים בה שיפודים לאורך ולרוחב בצורת רשת. ראו את התמונה:

המצרכים:
1-1.2 ק"ג נתח סינטה (לפי חישוב של 250 גרם לסועד, ועוד קצת)
3 כפות שמן זית
1 כף חרדל גרגירים
1 כף דבש
עלים מ-2 ענפי תימין
6 שיני שום שלמות (או יותר, כמה שבא לכם)
מלח גס, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 160 מעלות.
מחממים במחבת כף אחת של שמן זית, וצורבים את הסינטה מכל הצדדים, כ-2 דקות מכל צד. מעבירים למשטח עבודה.
מערבבים בקערית חרדל, דבש, תימין ושארית שמן הזית. מורחים על הסינטה תוך כדי עיסוי מכל הצדדים. באמצעות סכין חדה, עושים חורים בסינטה בצורה סיבובית (כלומר נועצים את הסכין, מסובבים אותה ומוציאים), ובכל חור נועצים שן שום. בוזקים מלח גס ופלפל שחור.
מניחים את הנתח על הרשת של תבנית הצלייה (אם אין לכם כזו, תאלתרו אחת מתבנית חד פעמית ושיפודי עץ, כמו שהסברתי למעלה). אופים בתנור כ-40-45 דקות. נועצים בבשר שיפוד מתכת למשך 30 שניות, מוציאים ובודקים: אם השיפוד קר, הבשר לא עשוי, אם הוא חמים – הבשר מוכן.
מוציאים מהתנור, ומניחים לבשר לעמוד כ-10 דקות לפחות. חותכים לפרוסות דקות.

הרוסטביף לפני הצלייה:

ואחרי: