- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגיות שוקולד עם חתיכות שוקולד (chocolate chunk chocolate cookies)

באחד מהימים בשבוע שעבר, אחרי שאכל ארוחת צהריים, ניגש אליי אייל ואמר – "אולי נכין ביחד עוגיות שוקולד?". הוותיקים שבקוראי הבלוג וודאי זוכרים שפעם אייל היה מבשל איתי המון. היינו מכינים ביחד עוגות כל שבוע, והוא אפילו המציא מתכוני מאפינס בעצמו, כשהיה בן 3 וחצי (מאפינס שוקולד עם חתיכות שוקולד מריר, שוקולד צ'יפס לבן, פירות יער ותבלינים [1], וגם מאפינס שוקולד, קינמון ושוקולד צ'יפס לבן [2]).
כל זה כבר מזמן שייך להיסטוריה. אייל אמנם מאוד אוהב שאת האוכל שאני מכינה, מחמיא לי על ימין ועל שמאל ומנסה לדחוף אותי להשתתף "במאסטר שף של המבוגרים", אבל מעבר לזה הוא לא ממש מעוניין להשתתף בפועל בהכנה. את מקומו בשטח הזה תפס יאיר, שלאחרונה התחיל להתעניין בבישולים שלי (ולדרוש כל שני וחמישי שנכין עוגיות, כמובן).
כך שאם הילד ממש מבקש להכין איתי משהו, שאני אפספס הזדמנות כזו?!
מיד נזכרתי שראיתי מתכון לעוגיות שוקולד עם חתיכות שוקולד במגזין Easy Food שקניתי פעם.  המגזין נשלף, החומרים נשקלו, הכל עורבב והעוגיות נכנסו לתנור, אחרי שעשיתי קצת שינויים. ההכנה קלה והבלילה של העוגיות מאוד נוחה לעבודה.
היה כתוב במתכון לשים בתבנית spoonfuls מהבלילה, ואילו אני, במקום לשים כפית, שמתי כף בלילה לכל עוגייה, וכך קיבלנו עוגיות ענקיות, לשמחתו הרבה של אייל. העוגיות האלו ממש מסוכנות. הן מאוד מאוד טעימות וממכרות, מצד אחד פריכות, מצד שני יש את חתיכות השוקולד שנמסות בפה. אסון שאין לתאר אותו. אני מזהירה אתכם מראש…

יצאו לנו 16 עוגיות ענקיות.

המצרכים:
200 גרם שוקולד מריר
100 גרם חמאה
50 גרם סוכר חום
80 גרם סוכר לבן
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1 ביצה, טרופה
100 גרם קמח
1 כפית אבקת סודה לשתייה

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות, ומרפדים את תבניות התנור בנייר אפייה.
ממיסים במיקרוגל או בקערה מעל האדים 100 גרם שוקולד ביחד עם החמאה. מוסיפים סוכרים, תמצית וניל וביצה ומערבבים היטב. מנפים לקערה את הקמח והסודה לשתייה ומערבבים.
קוצצים את 100 גרם השוקולד הנותרים לחתיכות, מוסיפים לקערה ומערבבים כך שיתפזרו בתערובת.
מעבירים כפיות מהעיסה לתבנית. אני השתמשתי בכף וקיבלתי עוגיות ענקיות. יש לשמור על מרווחים בין העוגיות כי הן מתפשטות.
אופים כל תבנית במשך  12-14 דקות, עד שהעוגיות מרגישות יציבות מעט כשנוגעים בהן. מוציאים ומניחים להתקרר בתבנית במשך כ-10 דקות. מעבירים לצינון על רשת.