- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

חלה עם קמח השמרים של אסם וסדנה עם מיקי שמו

אחת הרזולוציות שלי לשנת 2013 [1] הייתה להתנסות יותר בעבודה עם שמרים, ולכן קפצתי על המציאה כשהוזמנתי לאירוע בלוגריות שהוקדש לקמח השמרים החדש של "אסם" וכלל סדנה עם מיקי שמו. כמו שאימא שלי אמרה – בשביל דבר כזה שווה לפספס שיעור זומבה.

האירוע (המפנק והמושקע ביותר) הופק ע"י ליאת מבלינגבלינג [2] והתקיים בהילדה [3] בתל אביב. כבר בכניסה השתרך תור של בלוגריות כדי להצטלם עם האיש והאגדה – מיקי שמו. הסתבר לי שיש לי חברות שממש סוגדות למיקי ולמאפיו, ועכשיו, לאחר שפגשתי את האדם, אני יכולה לאשר שאכן יש סיבה לסגידה. מיקי, חוץ מהיותו מקצוען אמתי, מדויק ומרשים בידע הרב שלו, הוא גם אדם נחמד, חם ובלתי אמצעי בצורה בלתי רגילה.

לאחר ארוחת ערב מפנקת, התחלקנו לצוותים כדי לשמוע על הקמח החדש וכדי לקבל הדרכה ממיקי על אפיית קראנץ' שוקולד, חלה ולחמניות. קמח השמרים של אסם מגיע עם השמרים "כבר בפנים" ויש לו חיי מדף ארוכים של חצי שנה. זה מצוין עבור אנשים כמוני, שקונים שמרים טריים, שמים אותם במקרר, וכשסוף סוף נזכרים לעשות אתם משהו – מגלים שהם פגי תוקף כבר מלפני שבוע… יש לי אמנם שמרים יבשים במזווה, אבל אני אף פעם לא זוכרת מתי קניתי אותם ואם יש סיכוי שהם עוד טובים לשימוש.

 

כל צוות הכין מתכון אחר לפי הנחיותיו של מיקי. בצוות שלי הכנו קראנץ' שוקולד, שלקחתי לאחר מכן לאפות בבית, ובעלי והילדים ממש השתגעו עליו. קיבלנו גם קמח שמרים לקחת הביתה להתנסות וכמובן מתכונים. החלטתי לנסות להכין את מתכון החלה, כי הילדים מאוד אוהבים שאני מכינה להם חלה מטוגנת [4], אז זה פרקטי 🙂
ההכנה הייתה יחסית פשוטה.  את ההתפחה הסופית עשיתי במקרר ואפיתי רק למחרת בבוקר. אני לא יכולתי לטעום ממה שיצא (כי אני לא אוכלת גלוטן), אז חיכיתי במתח עד לצהריים כדי שאייל יוכל לטעום ולחוות את דעתו. אייל אכל 2 פרוסות, ואחרי הצהריים ביקש עוד פרוסה, ואז עוד פרוסה לארוחת ערב. גם יאיר, בעלי ואימא שלי אכלו ואמרו שהחלה ממש טעימה. שמחתי שהניסוי הצליח וזה באמת לא היה מסובך.

דפדפתי בספרי המתכונים של מיקי שמו שיש לי בבית כדי שייתנו לי אומץ לנסות שוב 🙂 (את הספר שבתות וחגים [5] סקרתי בעבר כאן בבלוג). בפעם הבאה נראה לי שאלך על עוגת שושנים. ההנחיות הן להחליף את הקמח במתכון באותה כמות של קמח שמרים ולהשמיט את השמרים לגמרי.

 

המצרכים (ל-3 חלות):
1 ק"ג "קמח שמרים"
3/4 כוס שמן
1/2 כוס סוכר
2 ביצים (גודל L)
עד כ-2 כוסות מים פושרים
כפית מלח
לבירוש: ביצה טרופה
לציפוי: שומשום, פרג לא טחון וכו'

אופן ההכנה:
מכניסים את כל המצרכים לקערת המיקסר, למעט המלח, ולשים כ-10 דקות במהירות איטית לקבלת בצק חלק. מוסיפים את המלח ולשים עוד כדקה.
מכסים את הבצק במגבת לחה ומתפיחים כשעה.
מחלקים את הבצק  ל-9 חלקים שווים ויוצרים מהם 9 כדורים. מניחים על שולחן העבודה, מכסים במגבת ומתפיחים עוד 15 דקות.
יוצרים מהכדורים גלילים מאורכים (אורך 25 ס"מ, רוחב 3 ס"מ). קולעים צמה מכל 3 גלילים.
מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
מתפיחים את החלות במשך 45 דקות. מורחים בביצה, מפזרים שומשום, ואופים בתנור במשך 30 דקות עד להזהבה.