Pin It

מהמדף: ספר הבישול "שבתות וחגים" של מיקי שמו

החגים אוטוטו כאן! כמו לפני כל חג כמעט, שוק המתנות, וספציפית ספרי הבישול, עולה ומשגשג. קיבלתי במתנה את הספר החדש של מיקי שמו – "שבתות וחגים" שמו, על מנת שאסקור אותו כאן בבלוג.
זהו ספר  הבישול השני של שמו. יש לי גם את הראשון, שנקרא "מיקי שמו – המיטב". שניהם יצאו בהוצאת "על השולחן".

הספר מחולק לשערים, ומתחיל דווקא במתכונים לשבת – שבת בבוקר, עוגה לשבת, חלות. אני מודה שהקונספט של "אפייה לשבת" מעט זר לי, ולא כל כך ברור לי במה שונה אפייה "לשבת" מאשר אפייה "לשאר השבוע". בכל מקרה, שלושת החלקים האלו מכילים מתכונים שנראים מאוד מפתים, ואני רוצה לציין לחיוב גם את האיזון המוצלח בין מתכונים "שיגרתיים" בעיניי (פנקייקס, טארט לימון ומרנג, פוקאצ'ות, קראנץ' אגוזים) לבין מתכונים מיוחדים יותר (עוגת שוקולד מרציפן, מאפינס גבינת פטה ועגבניות שרי, חלה במילוי בטטות וגבינת פטה ועוד).

גם שערי החגים (חגי תשרי, חנוכה, ט"ו בשבט, פורים, פסח, שבועות) מוצלחים מאוד. גם כאן יש איזון מוצלח בין מתכונים קלאסיים למתכונים מיוחדים יותר. אהבתי מאוד את שערי "פסח" ו-"ט"ו בשבט", שמכילים כמה מתכונים שהיו חדשים לי. גם שער "חגי תשרי" מוצלח.

הייתי מגדירה את רמת הקושי של הספר כ"בינונית", כי גם במתכונים הפשוטים יותר נדרש לפעמים שימוש במיקסר או הקצפת ביצים. הייתה חסרה לי התייחסות מספקת לנושאי כשרות. הספר אמנם כשר, אבל לפחות אצלנו, בארוחות חג אוכלים קינוחים שהם פרווה, ובמקרה הזה אני משתדלת להשתמש בשמן. בספר יש הרבה מאוד עוגות דווקא עם חמאה.

באופן כללי, הספר נעים לעין, הצילומים (של דן לב) מקסימים, למרות שלעיתים הם קצת אובר-סטיילינג לטעמי (אבל זהו רק טעמי האישי). הכמויות מצוינות גם בגרמים וגם בכוסות, כשזה רלוונטי, כך שאין מצב לבלבול. ההוראות ברורות ויש הצעות לגיוונים. הספר מתחשב גם באוכלוסיות רגישות, ומציע גם מתכונים (רבים) ללא סוכר, ומתכונים ללא גלוטן (ולא רק בשער ה"פסח"). חבל שלא מצוין כיצד ניתן להכין את מתכוני ה"ללא סוכר" (שכולם עם תחליף סוכר) כן "עם סוכר", לאלו שאינם משתמשים בתחליפים, כי הם נראים ממש מפתים…

מבחינת נוחות השימוש, הספר מקבל ממני ציון גבוה: יש תוכן עניינים (לפי חגים), יש אינדקס לפי א'-ב' של שמות המתכונים ויש אינדקס לפי חומרי גלם ומילות מפתח.

לסיכום, אהבתי מאוד, ואני רוצה לרוץ ולנסות כמעט את כל המתכונים. ספר בישול מוצלח ומומלץ מאוד לחובבי אפייה. מתנה יפה לחג וגם למועדים אחרים 🙂

«   |   »



תגובות

  • יהיל 22 בספטמבר 2011 , 07:08

    יופי של סקירה. אני מתה על מיקי וכל דבר-מאפה שלו שקונים בקונדיטוריה הוא פשוט מעולה. יחד עם זאת, אני כבר לא קונה (לעצמי וגם לאחרים) ספרי בישול. יש ממש המון דברים באינטרנט ואני שמה לב שאני כבר לא פותחת את הספרים שיש לי.

לכתוב תגובה לפוסט