- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגת יום הולדת בצורת מסוק (הליקופטר)

יאיר מפנטז על מסיבת יום ההולדת שלו בגן כבר כמעט חצי שנה. מאז סוף דצמבר, נראה לי. כבר אז הוא ביקש ממני שאכין לו עוגה בצורת מסוק. לפני כחודשיים נקבע התאריך למסיבה בגן, משותפת לו ולחבר הטוב שלו – עומר, ובמשך כל התקופה הזו הייתי צריכה להתמודד עם השאלה – "מתי כבר תהיה לי יום הולדת עם עומר???".
אז עוגה בצורת מסוק?  אין ספק שהילדים שלי דואגים לי לאתגרים! זה כיף גדול.
כשחשבתי כיצד לבנות את העוגה, לא היה לי קשה להחליט כיצד לבנות את גוף וזנב המסוק, אבל רציתי שההליקופטר יראה כאילו הוא באמת מרחף באוויר ולא שכוב על גחונו, וכמובן שהמסוק היה חייב להיות תלת מימדי ולא דו מימדי!
שיטוט באינטרנט הוביל לפתרון הגאוני של העמדת החלקים על "פלטפורמה" של עוגה וצביעתה בכחול כדי שתיראה כמו שמיים. עם התובנות  הנ"ל ניגשתי למלאכה, כאשר הקושי הופיע דווקא ממקום לא צפוי – הפרופלור! לא היה פשוט למצוא דרך ליצור פרופלור מהחומרים שהיו לי ושלא יתפרק מיד. שימוש בפרופלור מפלסטיק (כפי שראיתי בחלק מהעוגות שמצאתי ברשת) כמובן שלא היה אופציה מבחינתי. בסוף אחרי כל מיני הינדוסים – הצלחתי 🙂

אין ספק שזו אחת מהעוגות המדליקות והמרשימות ביותר שהכנתי. כשהיא הייתה מוכנה, יאיר ואייל הביטו בה בפה פעור מתדהמה ואמרו שהיא מאוד מאוד יפה. כחלק מהמסיבה בגן של יאיר, עברתי איתו ועם העוגה בין הילדים כדי להראות להם אותה. לא היה ילד אחד שלא אמר "וואו".

המסיבה בגן הייתה מקסימה. יאיר שר ורקד והיה חמוד להפליא. מזל טוב למתוק שלנו!

כך מכינים עוגה בצורת מסוק (הליקופטר):

1. מכינים עוגה עגולה ועוגה מלבנית (הכנתי עוגת בננות [1]). חוצים את העוגה העגולה לשניים. חותכים את העוגה המלבנית כמו בצילום.

2. כך נרכיב את החלק העיקרי של העוגה. חלקים 1+2 הם החלק הקדמי של המסוק. חלק 5 הוא הזנב. חלקים 3+4 יצופו בכחול ויהוו את "פלטפורמת" השמים.

3. לציפוי, השתמשתי בקרם קצפת וניל [2]. צבעתי חלק ממנו בצבע מאכל ג'ל בצבע טורקיז. מצפים את חלקים 3+4 בקרם הכחול, ומניחים מעליהם את חלקים 1+2+5.

4. הוספתי את חלק 6 בקצה חלק 5 כהגבהה לזנב. ציפיתי את חלקים 1+2+5+6 בקרם הלבן.

5. מרחתי מסביב למסוק קרם כחול כדי שייראה כמו שמים. ועכשיו, לקישוטים: חלונות כחולים ממרציפן צבעוני, המספר 4 על זנב המסוק ממרציפן צבעוני, עננים ממרשמלו (מעניין שכל הילדים קלטו ישר שזה עננים, והמבוגרים לא…), קווי מתאר ורגלי מתכת מסרטים חמוצים חומים.

הפרופלור בנוי מכמה שכבות: שכבה תחתונה של ריבוע ביסקוויט, מוקף במלבנים מאצבעות kit-kat לבן. שכבה אמצעית – אצבע kit kat חום (הודבקה לשכבה התחתונה באמצעות קרם). שכבה עליונה – 3 אצבעות kit kat חום שיוצרות את הפרופלור עצמו (הודבקו לשכבה האמצעית באמצעות קרם).

חששתי מאוד שהעוגה תתפרק בדרך לגן, אבל כוחות היקום היו לצידי והיא הגיעה לשם בשלום 🙂

והנה יאיר והעוגה שלו (וגם אני) ביום ההולדת בגן:

יום הולדת 4 שמח ליאיר!!