- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

תבשיל כדורי דג קרפיון בחלב קוקוס

ארוחת  ראש השנה המשפחתית אצל ההורים שלי הולכת להיות יחסית מצומצמת השנה, כי אחותי ובעלה בחו"ל. גם מבחינת אוכל אימא שלי כבר קצת מבולבלת, כי אחותי צמחונית וגם אני הפסקתי לאכול בשר ועוף, וגם לא אוכלת גלוטן. הילדים הם ילדים ולא אוכלים הרבה בשעה כזו, אז מי נשאר?! ובכל זאת, כמאמר אימי הפולנייה, "חייבים להכין כבד קצוץ [1], זה חג!". אז גפילטע פיש [2]? אי אפשר בלי גפילטע!
אם גם אצלכם זה לא חג בלי גפילטע, אבל בא לכם לנסות משהו אחר, תחשבו על האופציה הבאה – כדורי דג קרפיון טחון ששוחים בחלב קוקוס מתובל בג'ינג'ר, קארי וכורכום. מעין גפילטע פיש בסגנון אסייתי קליל.  בניגוד לגפילטע פיש האוריגינלי, המתכון הזה קל להכנה, כך שאפשר להכינו גם סתם כך ביום יום. ב"חצי חינם" יש קופסאות של דג קרפיון טחון קפוא, בהם השתמשתי, אז אפילו לעמוד בתור למוכר הדגים לא תצטרכו.

חג שמח ושנה טובה לכולכם 🙂 אתמול (1 בספטמבר) חגג הבלוג 10 שנים להיווסדו – הפוסט החגיגי, וגם פרויקט מיוחד, בדרך 🙂
המצרכים:
לכדורי הדג:
400 גרם דג קרפיון טחון (אפשר קפוא, מופשר)
1 שן שום כתושה
3 כפיות כוסברה קצוצה
3 כפיות בזיליקום קצוץ
1 כפית ג'ינג'ר טרי קצוץ

לרוטב:
2 כפות שמן
1 בצל, קצוץ
2 שיני שום, כתושות
1 כף ג'ינג'ר טרי, קצוץ
3 בצלים ירוקים, קצוצים
1 פחית (400 גרם) קרם קוקוס או חלב קוקוס
1 כפית כורכום
1/2 כפית קארי
מלח

אופן ההכנה:
להכנת כדורי הדג, לשים בקערה את כל החומרים. יוצרים כדורים.
להכנת הרוטב,  מחממים את השמן בסיר רחב, ומטגנים את הבצל עד שהוא נהיה שקוף. מוסיפים שום, בצל ירוק וג'ינג'ר, ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים את חלב הקוקוס והתבלינים, ומביאים לרתיחה עדינה.
מנמיכים את האש, מוסיפים את כדורי הדג לסיר ויוצקים עליהם מהרוטב. מכסים את הסיר ומבשלים 4-5 דקות. הופכים את הכדורים, מכסים ומבשלים 4-5 דקות נוספות, עד שהכדורים מבושלים גם מבפנים (פותחים אחד כדי לבדוק).