- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

פוקצ'ה

פוקצ'ה זהו אחד המאכלים הקלאסיים שעדיין לא ניסיתי. כנראה שלרתיעה שלי מעבודה עם שמרים יש קשר לעניין. לאחר שהשתתפתי בסדנת הבישול לבלוגרים מטעם יד מרדכי [1], וראיתי במו עיניי את השף חיים סלומון מכין פוקצ'ה, הבנתי שהחשש שלי לא מוצדק בכלל. מרגע זה השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא – מתי.
אני שמחה לבשר (בעיקר לעצמי) שסוף סוף סיימנו לסדר את הדירה החדשה, ובשבת הזמנו את האחיות של בעלי ומשפחותיהם לקפה ועוגה כדי להראות להם את הדירה. הכנתי עוגת גבינה ופסיפלורה [2], ופאדג' בראוניז [3], ובנוסף החלטתי להכין פיצות בשביל הילדים.
ואם כבר פיצות – למה לא להכין גם פוקצ'ה?
אז לקחתי את המתכון לפוקצ'ה שקיבלנו בסדנה, חילקתי את הבצק ל-3 חלקים, משני חלקים הכנתי פיצות ומהחלק השלישי – פוקצ'ה. ההכנה היתה כל כך פשוטה, שממש הופתעתי. לא הבנתי למה לא ניסיתי להכין עד היום.
המתכון במקור כלל ירקות קלויים לפיזור על הפוקצ'ה, אבל לא היתה לי סבלנות לזה ופשוט פיזרתי עליה פרוסות קישואים, חתיכות של עגבניות שרי ורצועות של גמבה אדומה. הפוקצ'ה יצאה ממש יפה וגם מאוד טעימה.
המצרכים:
1 ק"ג קמח
1/3 כוס שמן זית
50 גרם שמרים טריים (או 2 כפות שמרים יבשים)
1/2 2 כוסות מים פושרים
1 כף סוכר
1 כף מלח
לפיזור על הפוקצ'ה:
שמן זית
רוזמרין (ענף אחד לכל פוקצ'ה)
טימין
מלח גס
קוביות עגבניות שרי
פרוסות דקות של קישואים
רצועות דקות של גמבה אדומה
אופן ההכנה:
שמים בקערת המערבל עם וו הלישה את רוב הקמח – כ-850-900 גרם. משאירים קמח בשקית עבור לישה בהמשך. מוסיפים לקערה שמרים, שמן זית וסוכר. מפעילים את המערבל ולשים מעט. מוסיפים את המלח ו-2 כוסות מים. לשים 4-5 דקות, כאשר מוסיפים את חצי כוס המים הנותרת לפי הצורך (אני לא הוספתי), עד לקבלת בצק רך שמתנתק מדפנות הקערה, אבל עדיין מעט דביק בתחתית. מוציאים את הבצק מהקערה. משמנים אותה בשמן זית ומשמנים גם את הבצק. מחזירים את הבצק לקערה, מכסים במגבת מטבח לחה, ומתפיחים במשך 40 דקות.
מחממים תנור לחום של 225 מעלות. אם יש אבן שמוט לפיצה – שמים אותה בתחתית התנור ומשמנים בשמן זית. אם אין – משמנים תבנית תנור בשמן זית (או מרפדים בנייר אפיה ומשמנים את הנייר).
מקמחים משטח עבודה עם שארית הקמח, מוציאים את הבצק מהקערה ולשים ידנית. מחלקים את הבצק ל-3 חלקים. מרדדים כל חלק לצורה ולעובי הרצוי (רצוי על נייר אפיה – כך קל יותר להעביר לתבנית או לאבן, ואז אין צורך לשמן את התבנית). מושחים את הבצק בנדיבות בשמן זית, ומפזרים עלי רוזמרין ועלי טימין. מסדרים את הירקות החתוכים על הבצק, ומפזרים מלח גס.
מעבירים את הפוקצ'ה לתבנית התנור או לאבן השמוט. אופים כל פוקצ'ה בתנור במשך 20 דקות.
ניתן להגיש עם שמן זית וחומץ בלסמי, לטבילה.

פוקצ'ה – לפני הכניסה לתנור

הפוקצ'ה מוכנה