- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

קאפקייקס שוקולד בציפוי קרם קצפת וניל ובקישוט עוגיות חמאה בצורת הספרה אחת

אני גולשת באופן קבוע במספר בלוגים אמריקאיים שמוקדשים לאירועים – ימי הולדת, חתונות, baby showers, מסיבות רווקות ועוד. האמריקאים עושים את זה שונה לחלוטין מאיתנו. המסיבות שלהם הרבה יותר קטנות מבחינת מספר משתתפים (אולי כי המשפחות יותר קטנות), הם מגישים אוכל שונה (המון מתוקים וממתקים קנויים, וגם finger food), ומבחינה עיצובית – הם עושים את זה הרבה יותר בסטייל. למסיבות כמעט תמיד יש נושא (theme), בין אם הנושא הוא העיר פריז או צפרדעים או קרקס, שממנו נגזרת גם סכימת הצבעים ששולטת בעיצוב, באוכל, בהפעלות וגם ה"הפתעות" (giveaway) שמחלקים לאורחי המסיבה למזכרת.
בנוסף לכך, מסיבה אמריקאית אינה שלמה אם לא מוגשות בה קאפקייקס. You gotta have cupcakes, והן תמיד מקושטות בצבעים התואמים לסכימת הצבעים ולקונספט העיצובי של המסיבה.
אז במסיבת יום ההולדת שהכנו ליאיר, גם אני רציתי קאפקייקס.
אז הכנתי.
בחרתי במתכון יחסית פשוט של מרת'ה סטיוארט מהספר שלה, Cupcakes. המתכון נקרא One-Bowl Chocolate Cupcakes, כשב"קערה אחת" הכוונה לקערה של המיקסר. הכפלתי את הכמויות כדי שתצא לי כמות גדולה של קאפקייקס – 36 יחידות. שמרתי לי 12 יחידות עבור ההפעלה שארגנתי לילדים [1], ואת 24 הקאפקייקס הנותרות סידרתי על מגש חד פעמי יפה. החלטתי לקשט אותן בצורה פשוטה אך מרשימה. הכנתי קרם קצפת וניל [2], וצבעתי חצי כמות מהקרם בצבע מאכל צהוב טבעי (שמרתי חלק מהקרם עבור ההפעלה לילדים [1]), וזילפתי על הקאפקייקס – 12 קאפקייקס קושטו בלבן ו-12 קאפקייקס קושטו בצהוב.
רציתי לקשט את הקאפקייקס בעוגיות חמאה [3] בצורת הספרה אחת – כיאה ליום הולדת שנה, ואף הזמנתי במיוחד לצורך המשימה חותכן בצורת הספרה אחת מחנות באיזור. לצערי הרב הספק של החנות עשה טעות, והביא חותכנים אחרים ולא מה שביקשתי, כך שנאלצתי לאלתר והשתמשתי בחותכן בצורת האות ו', שנראה לי די דומה לספרה אחת…
בכל מקרה, התוצאה יצאה ממש מקסימה בעיניי, והיתה ממש show stopper. האורחים מאוד התפעלו ממגש הקאפקייקס ומכך שהכנתי אותן לבד, ואף דיווחו שהן מאוד טעימות.
המצרכים:
3 כוסות קמח
1/2 1 כוסות קקאו
3 כוסות סוכר
3 כפיות אבקת סודה לשתיה
1/2 1 כפיות אבקת אפיה
1/2 1 כפיות מלח
4 ביצים
1/2 1 כוסות ריויון
6 כפות שמן (השתמשתי בקנולה)
2 כפיות תמצית וניל אמיתית
1/2 1 כוסות מים חמים
אופן ההכנה:
מחממים תנור לטמפרטורה של 175 מעלות. מרפדים 36 שקעים במנז'טים ומשמנים אותם (שלוש תבניות של 12 שקעים).
מערבלים במיקסר עם וו הגיטרה במהירות בינונית קמח, קקאו, סוכר, אבקת סודה לשתיה, אבקת אפיה ומלח. מנמיכים את המהירות למהירות נמוכה, ומוסיפים ביצים, ריויון, שמן, תמצית וניל ומים. מערבלים עד שהעיסה חלקה ואחידה.
מחלקים את העיסה בין השקעים באופן שווה. כאשר ממלאים כל שקע עד ל-2/3 גובה. אופים כ-20 דקות, עד שקיסם המוכנס למרכז הקאפקייקס יוצא יבש. באמצע האפייה, מסובבים את התבניות ב-180 מעלות.
מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן ל-10 דקות בתבנית. מחלצים מהתבנית ומצננים על רשת.
ניתן לשמור את הקאפקייקס בטמפרטורת החדר למשך לילה.
ניתן להקפיא את הקאפקייקס בכלים אטומים למשך חודשיים.
כך הכנתי את הקישוט: זילפתי על הקאפקייקס קרם קצפת וניל [2] (חצי כמות עם קרם לבן וחצי כמות עם קרם צהוב – צבוע בצבע מאכל טבעי), וקישטתי בעוגיות חמאה [3] בצורת הספרה אחת.