- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

פתיתים בציר עגל, סילאן ועשבי תיבול

אתמול בערב נחתה על סף דלתי הפתעה – משלוח של שקית "פתיתים פלוס" של אסם, לצורך התנסות. "פתיתים פלוס" הם למעשה פתיתים אפויים מעורבים – 70% מקמח חיטה רגיל ו-30% מקמח חיטה מלא. מיקס חמוד חום-לבן כזה.
מכיוון שבעלי סיים את כל הבורגול ברוטב עגבניות [1] שהכנתי, החלטתי להכין לי פתיתים לארוחת הצהריים היום. התלבטתי, התלבטתי, ואז נזכרתי בתבשיל החיטה המהמם שאכלתי לפני שנתיים אצל ניר צוק [2]. החיטה בושלה בציר בקר, וזה נתן לה טעם משגע. מכיוון שלפני שבוע ביקרתי בחנות הבשר "משק זמיר [3]" וקניתי שם ציר עגל וציר עוף  (וגם המבורגרים מעולים 🙂 ), קפצתי על המציאה והחלטתי לנסות לבשל את הפתיתים בציר עגל.
תוך כדי הוספתי עשבי תיבול ושום (מקוביות קפואות של "דורות"), ובסוף גם סילאן לתוספת מתיקות ואגוזי מלך קצוצים לתוספת קראנץ'.
יש לציין שאני בדרך כלל לא משתגעת על פתיתים. הם תמיד מטוגנים עד מוות או יבשים נורא, אבל פה מדובר במשהו אחר לגמרי. המנה הזו אלוהית, לא פחות. אין לתאר עד כמה שהיא טעימה. השילוב של טעמי הציר, ביחד עם הסילאן והקראנצ'יות מהאגוזים יוצר קומבינציה מושלמת, חגיגה!
מיותר לציין שגם היה ממש קל להכין, נכון?

מאוד אהבתי את המוצר, ובגלל שיש מיקס של קמח לבן וקמח מלא, התוצאה לא כבדה, וגם ערבוב הצבעים מקסים 🙂

המצרכים:
2 כפיות שמן
2 כוסות פתיתים
500 מ"ל ציר עגל, רותח
2 שיני שום, כתושות
3 כפיות בזיליקום, קצוץ
3 כפיות כוסברה, קצוצה
1 כף סילאן
1/2 כוס אגוזי מלך, קצוצים

אופן ההכנה:
מחממים את השמן בסיר. מוסיפים את הפתיתים, מערבבים ומטגנים כחצי דקה, כך שכל הפתיתים מצופים בשמן. מוסיפים את הציר הרותח, שום ועשבי תיבול, ומביאים לרתיחה. מערבבים, מכסים את הסיר חלקית, מנמיכים את האש, ומבשלים עד שהנוזל נספג בפתיתים (כ-8 דקות). מכסים את הסיר לגמרי ומשהים ל-5 דקות.
מוסיפים את הסילאן ומערבבים היטב. מוסיפים את אגוזי המלך ומערבבים.