- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מתכון מתוק שבועי: עוגת שוקולד, דבש ורסק תפוחים

ראש השנה בפתח, ואני חושבת על עוגות מקוריות לחג. נברתי בכמה ספרי בישול, הסתכלתי גם באינטרנט, ואחד הדברים שרציתי לנסות זה לקחת את המתכון לפאדג' בראוניז בקערה אחת [1] (שהוא לטעמי ה-מתכון לבראוניז [2]), לעשות בו כל מיני שינויים ולהתאימו לרוח החג. החלפתי חלק מהסוכר בדבש, החלפתי את החמאה ברסק תפוחים ובשמן (כדי שהעוגה תתאים גם לארוחה בשרית), ובמקום תמצית וניל או ליקר שוקולד, החלטתי להוסיף תבלינים ריחניים, כמו שבדרך כלל מוסיפים לעוגות דבש [3]. פיזרתי גם שבבי שקדים לקישוט.

זו עוגה קלה מאוד להכנה וממש ממש נהדרת. השוקולד, הדבש, התפוחים – כל אחד מהם נותן את הטון שלו, והשקדים מוסיפים קראנץ' משמח לכל ביס. הבאתי אותה היום לעבודה, והקולגות אהבו מאוד.
אני ממליצה להגיש אותה עם מעט דבש מזולף מעליה, גם בשביל הטעם וגם בשביל הלוק.

המצרכים:
170 גרם שוקולד מריר, לפחות 60% מוצקי קקאו, שבור לקוביות
113 גרם (בערך 1/3 כוס) רסק תפוחים
1/4 כוס שמן קנולה
3/4 כוס דבש
1/4 כוס סוכר חום או דמררה
1/4 כפית קינמון
1/4 כפית ציפורן
1/4 כפית אגוז מוסקט
1/4 כפית פלפל אנגלי
3 ביצים
1 כוס קמח
לקישוט (לא חובה): שבבי שקדים
להגשה: דבש

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות, ומשמנים תבנית מלבנית בינונית (השתמשתי בחד פעמית).
ממיסים את השוקולד עם השמן במיקרוגל (לקח לי 1.5 דקות). מניחים להצטנן מעט. מוסיפים רסק תפוחים, דבש, סוכר ותבלינים ומערבבים היטב. מוסיפים את הביצים, אחת אחרי השניה, ומערבבים היטב לאחר כל הוספה. מוסיפים את הקמח ומערבבים רק עד שהתערובת מתאחדת.
יוצקים לתבנית. מפזרים מעל את שבבי השקדים. אופים כ-30 דקות, עד שקיסם המוכנס לעוגה יוצא עם פירורים לחים. מוציאים מהתנור ומצננים.