- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

שאיפות לשנת 2011

אומרים שהאדם מתכנן ואלוהים צוחק, ולכן בפוסט זה לא יהיו תכנונים או תוכניות. רק כוונות, שאיפות, תקוות וחלומות.
מה הייתי רוצה להגשים בשנת 2011?

קודם כל
בסוף החודש מתחילה תחרות "בשלני הרשת" [1] של "סוגת [2]", שאני משתתפת בה. אני חולמת להגיע לגמר ולזכות באחד משלושת המקומות הראשונים (פרס ראשון – סדנת בישול בפריז!). זה בעיקר תלוי בכם – התחרות מבוססת על שקלול כמות הלייקים בפייסבוק שכל בשלן יקבל על כל אחת מהמנות שיכין ממוצרים של סוגת – מנה ראשונה, מנה עיקרית, קינוח. אני אומרת לעצמי שאני משתתפת בתחרות כדי לאתגר את עצמי וכדי להביא חשיפה לבלוג, אבל אני באמת באמת מאוד אשמח לזכות במשהו. Show your Love.

א. עוגיות וקאפקייקס
אחרי שמצאתי בבלוג Coconut & Lime [3] את המתכון המעולה והורסטילי לקאפקייקס (והשתמשתי בו עבור קאפקייקס לימון ואוכמניות [4] וקאפקייקס תפוז ושוקולד צ'יפס [5]), אני מתכוונת להמשיך לנסות ולהמציא עוד קומבינציות חדשות.
עוגיות זה סתם כיף. תמיד כיף להכין, ועוד יותר כיף להביא במתנה. קניתי הרבה חותכנים חדשים ואני מקווה להשתמש בהם.
אני גם מקווה שאצליח לדגום עוד כמה בוטיקי קאפקייקס (חוץ מ-Red Velvet [6] ו-I Love Cupcakes [7]). אתם מוזמנים להציע ולהמליץ.

ב. שמרים
אני מקווה להתגבר על סלידתי/פחדנותי ולהשתמש יותר בשמרים באפייה [8]– עוגות שושנים, קראנצ'ים, ואפילו לחמים וחלות. גם פיצות [9] ופוקצ'ות [10] לא יזיק להכין מידי פעם.

ג. קטניות
תמיד חשבתי שאני לא אוהבת קטניות, אבל למעשה הבעיה היתה בכל המאכלים שטעמתי עד היום, שלא היו לטעמי. כשהתחלתי לבשל איתם בעצמי, פתאום הכל השתנה. השנה אני רוצה לנסות עוד מתכונים עם סוגי קטניות שונים.

ד. דיאטה
בשנה שעברה ירדתי כ-10 ק"ג. אני שואפת השנה לרדת עוד 10.

ה. חסכוני
המשכנתא שוחקת אותנו. השנה אשתדל לבשל יותר בבית ולאכול פחות בחוץ, לבשל בעיקר מהמזווה (העמוק מאוד) שלי, ולקנות רק מה שנחוץ.

ו. עוגות יום הולדת
אלו הפוסטים הכי אהובים עליי [11]בכל השנה.
חודש פברואר הוא אחד מחודשי החגיגות במשפחתנו הקטנה – בעלי ואייל חוגגים את יום הולדתם. לבעלי, איש החלל, אני רוצה להכין עוגת "הנחיתה על הירח". אייל ביקש עוגה בצורת טירה ליום הולדתו החמישי. למסיבה בגן סיכמנו על עוגה בצורת רובוט.
יאיר יחגוג יום הולדת שנתיים ביוני. אם הוא עדיין ימשיך להיות משוגע על כלי רכב ועל כל דבר שנוסע על גלגלים, כנראה אכין לו עוגת משאית, מכונית או אוטובוס. אני זוממת גם על עוגה בצורת הספרה שתיים.
בספטמבר הבלוג יחגוג 8 שנים. יש מצב לעוגה בצורת הספרה שמונה.
בנובמבר אחגוג אני את יום הולדתי. יש לי עוד זמן לחשוב על איזו עוגה אני רוצה…

ז. מסעדות ומקומות
אני ובעלי מרבים לצאת לאחרונה, בעיקר בזכות אתרי השוברים השונים, שמאפשרים לקנות שוברים למסעדות בחצי מחיר. אני גם מוזמנת לפעמים להתארח במסעדות כדי לכתוב על כך בבלוג.
כבר הבטחתי לכם פוסט על סושי סמבה, והשבוע יעלה פוסט על okinawa בנווה צדק. קניתי כל מיני שוברים בחודשים האחרונים, ביניהם למסעדת Lucca (אנחנו הולכים השבוע), מסעדת פויקה (נלך לכבוד יום ההולדת של בעלי), טאפאס בר "ויקי כריסטינה" (נלך לכבוד וולנטיינז' דיי), ביסטרו "אסיף" (כי זה נשמע כמו מקום מסקרן) ו"קריסטה ריי" (כי זה קרוב לבית). אשתדל לכתוב כאן על ההתרשמויות שלי.

ח. מתכון מתוק שבועי
גם השנה אני ממשיכה להביא עוגה לעבודה בכל שבוע.  איזה כיף לקולגות שלי 🙂

ט. פינת הסבתא (בישול יהודי אשכנזי)
קומפוט וקרעפלך. אולי גם צ'ולנט (האין-חורף לא מצדיק את זה כל כך).

י. ו… כל השאר
כששואלים אותי איזה מתכונים אני מפרסמת בבלוג, אני עונה – הכל. אני כותבת על מה שאני מבשלת. גם השנה אבשל למשפחתי בישולים מבישולים שונים ואכתוב על כך כאן, כמו שאני עושה כבר מעל 7 שנים.

אני מאחלת לכולכם ולי שנה נהדרת, מעצימה ומרגשת.

סיכום שנת 2010 בבלוג. [12]