- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

עוגת יום הולדת בצורת אוטובוס

 אחרי התלבטויות רבות בין עוגת גזר לעוגת בננה, ובין הכנת קאפקייקס (הגננת היתה בעד) לבין הכנת עוגה בצורת כלי תחבורה כלשהו (הפנטזיה שלי), התקבלה ההחלטה הסופית: הכנתי למסיבת יום ההולדת של יאיר במשפחתון עוגת גזר ובננה [1] (למה לא להינות מכל העולמות?) בצורת אוטובוס.
יאיר הרוס על כלי תחבורה מכל הסוגים: אוטובוסים, טרקטורים, ג'יפים, אופנועים, דחפורים, משאיות וכל דבר עם גלגלים. עוגת אוטובוס היא אחת העוגות הפשוטות יותר להכנה, ומכיוון שפוצפוץ הקטן מנופף לשלום לכל אוטובוס שהוא רואה ברחוב, זה נראה לי מתאים ביותר 🙂

במשפחתון של יאיר יש עוד 2 ילדים בגילו ועוד 3 תינוקות, ולכן המסיבה היתה מצומצמת מאוד ונטולת הורים. השארתי לגננת את המצלמה שלי כדי שלפחות יצאו לי מזה תמונות, וכך קיבלתי הוכחות מוצקות למה שיאיר עושה בגן:  נוסע על הבימבות, מצייר על עצמו בגואש, שומע סיפור, משחק בכדור ובקוביות ומשתתף במשחקי הפעלה שונים.
הגננת מאוד התלהבה מעוגת הבננה-גזר [1] ואמרה לי שתיקח את המתכון מהבלוג ותיתן לשאר ההורים, כך שתמיד יכינו רק את העוגה הזו… יאיר, נראה לי, התעניין יותר בעוגיות ששימשה כגלגלים.

להכנת העוגה שילבתי בין הוראות בספר עוגות יום הולדת שיש לי לבין הוראות שמצאתי באינטרנט.

איך מכינים עוגת אוטובוס?

1. הכנתי עוגת גזר בננה [1] ב-2 תבניות אינגליש קייק (עוגה מעולה בלי קשר, דרך אגב).

2. חתכתי את אחת העוגות כמו שבצילום. בחלק הקטן יותר לא משתמשים.

3. מרחתי מעט מהציפוי – קרם קצפת וניל (כמו לעוגת הפרפר [2], הקסילופון [3], החללית [4], הכלב [5], הארנב [6], החייזר [7], הסינר [8], הרובוט [9], הטירה [10], עוגת שתיים [11] וכו'). – על העוגה הארוכה יותר והנחתי על משטח ההגשה – מגש פלסטיק מכוסה בנייר אפיה.

4. מרחתי מעט מהציפוי על החלק הקצר יותר והנחתי מעל העוגה הארוכה יותר.

5. ציפיתי את כל העוגה בקרם, שצבעתי בצהוב עם צבע מאכל טבעי של Magic Colors.

6. קישטתי את העוגה: הגלגלים הם מעוגיות go-gos (חיקוי של עוגיות אוראו), החלנוות מפסים כחולים חמוצים, הפנסים מסוכריות ג'לי (ג'לי בינס) אדומות, שאר הדיטיילים, כולל המספר של האוטובוס, ממקלות חמוצים בצבע חום (אפשר גם ממקלות ליקריץ' שחורים).
דרך אגב, למספר 417 אין משמעות, אלו פשוט הספרות שהכי קל להכין 🙂