- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

נתחוני בשר בקר (שייטל) מוקפצים עם ברוקולי

לאט לאט לאט, אבל זה קורה. אני יורדת במשקל. המכנסיים פתאום נסגרות עליי. אני מרגישה פחות נפוחה. הירידה מאוד איטית, אבל אני מנסה להיות סבלנית ולהסתגל לאורח החיים החדש – לאכול כל 3 שעות, הרבה פחות פחמימות ויותר ירקות וחלבונים. ביי ביי פסטה, שלום פיצה. אנחנו כבר לא נתראה הרבה. אהבתי אתכם מאוד, ואני עדיין אוהבת, אבל בחיים צריך לפעמים להחליט החלטות קשות. להיפרד ו"לחתוך".

בשבועות האחרונים אכלתי סלט עם נתחי עוף בארוחת הצהריים. עד כמה שזה טעים לי ועד כמה שאני אוהבת את המנה הזו, הרגשתי שאני צריכה גיוון. התלבטתי איזה מנה אוכל להכין, שמכילה חלבונים וירקות אבל לא מכילה פחמימות. נזכרתי שבעבר הכנתי בשר בקר מוקפץ עם שעועית ירוקה [1], וגם גרסא עם חצילים [2] וגרסא עם בצל ירוק [3]. חשבתי שיהיה נחמד להכין עוד מנה בסגנון הזה, והחלטתי ללוותה בברוקולי. ערבבתי כל מיני רטבים וחומרי טעם שמצאתי בבית, הקפצתי את נתחוני השייטל, הוספתי ברוקולי מאודה, וקיבלתי תבשיל גדול ומשביע. ליוויתי אותו בסלט חסה קטן עם פטריות וכפית טחינה, ויש לי ארוחת צהריים בריאה, מושקעת וטעימה.

המצרכים:
1 חבילה (800 גרם) פרחי ברוקולי מוקפאים
500 גרם בשר בקר מנתח שייטל, חתוך לנתחונים דקים
2 כפות שמן קנולה
2 שיני שום, כתושות
2 כפיות ג'ינג'ר טרי מגורר (השתמשתי בקוביות קפואות)
3 כפות רוטב סויה
1 כף צ'ילי מתוק
1 כף חומץ אורז
1 כף חומץ בלסמי
2 כפות מיץ תפוזים
1 כף ברנדי
1 כפית שמן שומשום
2 כפיות סירופ מייפל

אופן ההכנה:
שמים את הברוקולי בכלי מכוסה המתאים למיקרוגל עם מעט מים, ומאדים כ-10 דקות, עד שהברוקולי רך. מסננים ושוטפים במים קרים. חותכים את הברוקולי לקוביות.
מחממים שמן קנולה במחבת ומטגנים את השום והג'ינג'ר עד להזהבה, תוך כדי ערבוב. מוסיפים את נתחי השייטל ומטגנים עד שהם משנים צבעם לחום.
מערבבים בקערה רוטב סויה, צ'ילי מתוק, חומץ אורז, בלסמי, מיץ תפוזים, ברנדי, שמן שומשום וסירופ מייפל. יוצקים על הבשר, מערבבים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את קוביות הברוקולי ומבשלים עוד כחצי דקה-דקה.