- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

טארט שוקולד ומרשמלו

לאמריקאים יש קינוח שנקרא "ס'מור" (S'more [1]), שהוא כנראה קיצור של Some More (במובן של give me some more!). מדובר בקינוח קמפינג-מדורה וגירל סקאוטס (girl scouts) פופולרי מאוד בארצות הברית, וככה מכינים אותו: מחממים מרשמלו אחד (משופד על שיפוד) מעל מדורה. לוקחים ביסקוויט (באמריקה – גראהם קראקר graham cracker [2]), מניחים עליו שוקולד (נהוג להשתמש בהרשי בר hershey bar, כנראה בגלל שהוא בדיוק בגודל המתאים), מניחים מעל את המרשמלו ומכסים בעוד ביסקוויט, ואוכלים. המרשמלו החם ממיס כמובן את השוקולד. לא יודעת מה אתכם, לי זה נשמע טעים ביותר! בגלל הפופולריות הרבה שלו, נולדו לו כל מיני וריאציות כמו קאפקייקס ס'מור, טארט ס'מור, בראוניז ס'מור וכו'. כל הווריאציות מכילות כמובן את השילוש הקדוש של ביסקוויט-שוקולד-מרשמלו.
השבוע התכתבתי עם דנה, שעובדת איתי. רגלה של דנה מגובסת והיא מרותקת למיטתה (החלמה מהירה דנה!!), אך בזכות המייל והפייסבוק היא מחוברת לעולם החיצון 🙂 . היא העלתה בפניי את הקונספט של עוגת מרשמלו, ופ-ת-א-ו-ם עלה בראשי vision של  עוגת s'more – טארט שהקלתית שלו עשויה מביסקוויטים טחונים, מעל זה מילוי שוקולדי (שלקחתי מהמתכון של טארט שוקולד וקרמל מלוח [3]) ומעל זה שכבת מרשמלו שמשחימים בתנור. וואו, זה נשמע טוב!!! נזכרתי שיש לי בבית חבילות של מיני מרשמלו (אל תשאלו אותי למה), והיה לי ברור שאכין אותה ליום חמישי ליום ההולדת של הבלוג [4].
העוגה כמובן טעימה בטירוף, והחבר'ה בעבודה השתגעו עליה. גם אני לא יכולתי להתאפק ואכלתי חתיכה. בכל זאת, יום הולדת 🙂
המצרכים:
לקלתית:
200 גרם ביסקוויטים "פתיר בר"
100 גרם חמאה, מומסת

למלית:
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
1/2 כוס חלב
280-285 גרם שוקולד מריר (3 חבילות שוקולד מינוס שורה אחת של קוביות)
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה, טרופה

2 חבילות (100 גרם כל אחת) של מיני-מרשמלו

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 160 מעלות, ומשמנים תבנית טארט מסולסלת בקוטר 26 ס"מ.
להכנת הקלתית, מרסקים את הביסקוויטים עם מערוך או במעבד מזון. מוסיפים חמאה מומסת ומערבבים היטב. משטחים את התערובת על תחתית ודפנות התבנית.
להכנת המלית, שוברים את השוקולד לקוביות ומניחים בקערה. מחממים בסיר קטן את השמנת המתוקה והחלב, עד לסף רתיחה. יוצקים על השוקולד וממתינים 2 דקות. טורפים היטב במטרפה ידנית לתערובת אחידה. ממתינים 10 דקות, עד שהעיסה תתקרר מעט. מוסיפים תמצית וניל וביצה טרופה, וטורפים היטב.
יוצקים את המלית על הקלתית. אופים במשך 25 דקות, עד שהטארט יציב.
מוציאים מהתנור, ומגבירים את הטמפרטורה ל180 מעלות. מפזרים מיני מרשמלו על הטארט (שימו לב להשאיר שוליים מסביב, כי המרשמלו מתפשט). מחזירים לתנור ואופים כ-5-10 דקות, עד שהמרשמלו משחימים.