- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

עוגיות שיבולת שועל, קמח מלא וחמוציות

פגשתי את יונית מהבלוג אמאעובדת [1] בסדנה של השף אהרוני [2]. ישבנו אחת ליד השנייה, קשקשנו כל הסדנה, ומיד התאהבתי בה והצעתי לה חברות בפייסבוק. אנחנו מנסות להיפגש כבר כמה זמן, אבל לא קל לתאם בין הלו"ז שלי ללו"ז שלה ללו"ז של הילדים שלנו… אז עד כה הסתפקנו בחברות פייסבוקית בעיקר.
לפני שבועיים וחצי יונית ילדה את נעה המתוקה, אחות לתמר (המתוקה אף היא), ואני החלטתי שהפעם אני לא מוותרת, וחייבת להיפגש איתה. אחרי כל מיני ניסיונות תכנון ותיאום, קבענו לארוחת צהריים בבית קפה בתל אביב, ליד העבודה שלי (וכל הכבוד ליונית שנסעה לשם באמצע היום – בשביל לפגוש אותי!).
מאותו רגע התחלתי לחשוב מה אני יכולה להביא לה. כפי שכבר כתבתי בעבר, אני מאוד בעד אוכל בתור מתנה ליולדת – במיוחד מאפינס בריאים שאפשר לחטוף בין לבין (למשל מאפינס שיבולת שועל, רסק תפוחים ואוכמניות [3]  או מאפינס שיבולת שועל, סילאן ואוכמניות אדומות [4]), כי בתכל'ס – יש הכל מהאחות הגדולה, ואוכל מוכן זה אחד הדברים היותר שימושיים בחופשת לידה לדעתי.
בעקבות מתכון שראיתי באתר babble.com [5], החלטתי ללכת הפעם על עוגיות שיבולת שועל. מדובר בעוגיות מקמח מלא ודלות שומן. החלפתי את הצימוקים בחמוציות, בגלל היתרון הבריאותי שלהן (הקשור לדלקות בדרכי השתן).
ארזתי את העוגיות בצנצנת זכוכית, שקישטתי על ידי הדבקה של מנז'ט קאפקייקס על המכסה ומדבקת ורדים.
אבל, איכשהו, זה לא נראה לי מספיק.
אז החלטתי להכין "בייבי קאפקייקס" מחיתולים ובגדי גוף לתינוקות.
כל כך התלהבתי מהתוצאה, שהשווצתי  בפני כל הבנות בעבודה בערך. נכון יצא מקסים?!

יונית, מאחלת לך המון המון אושר ונחת מהבנות. שהלילות יהיו מלאי שינה והימים מלאי חיוכים 🙂 נשיקות! ואני כל כך שמחה שנפגשנו סוף סוף! מקווה שאהבת את המתנה 🙂

 

המצרכים:
1/2 כוס שיבולת שועל (קוואקר)
1/3 כוס קמח מלא
1/2 כפית מלח
1/4 כפית אבקת סודה לשתיה
1/4 כפית קינמון
1 ביצה
2 כפות שמן קנולה
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1/2 כוס סוכר חום או דמררה
1/3 כוס חמוציות (או צימוקים)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות, ומרפדים את תבניות התנור בנייר אפיה.
מערבבים בקערה שיבולת שועל, קמח, אבקת סודה לשתיה, מלח וקינמון.
בקערה נפרדת, טורפים ביצה, שמן ותמצית וניל. מוסיפים את הסוכר ומערבבים היטב. יוצקים את תערובת הביצה על תערובת הקמח ומערבבים לעיסה אחידה. מוסיפים את החמוציות ומערבבים.
מניחים כפיות מהעיסה על נייר האפייה – כמות של כפית לכל עוגייה, עם מרווחים ביניהן. אופים בתנור במשך 9-11 דקות, עד ששולי העוגיות מזהיבים.
מוציאים מהתנור ומצננים כ-10 דקות בתבנית. מעבירים לצינון על רשת.

בייבי קאפקייק: