- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

קינואה עם ברבוניות, אפונה ובצל סגול

עברו עליי 3 שבועות לא נעימים בכלל. זה התחיל מצינון קשה, אחר כך נוסף לו גם כאב גרון וחום. הרופא קבע שמדובר בוירוס וגם משטח הגרון יצא תקין, אבל המצב רק החמיר ובסוף טופלתי באנטיביוטיקה, ועכשיו אני סוף סוף בסדר. הייתי די אומללה כל הזמן הזה, לא עשיתי ספורט וגם לא כל כך בישלתי, במיוחד בשבוע האחרון למחלה, שהיה קשה במיוחד. נראה שהחורף המחלות והוירוסים הם יותר תוקפניים מבעבר.
בתקופה הזו ניצלתי עד תום את מאגרי השניצלים וההמבורגרים [1], שלמרבה המזל הכנתי מבעוד מועד ושמרתי בפריזר. כשהם נגמרו כבר התחלתי להחלים, ואז הכנתי את המנה הזו. היא די דומה למנה של אורז עם עשבי תיבול, פירות ים ואפונה [2], אבל הפעם השתמשתי בקינואה (האורז נגמר) ובברבוניות (שהיו בפריזר והפשרתי). זו מנה ממש טעימה שאייל מאוד אהב.

עוד 2 רעיונות לשימוש בפילטים של ברבוניות:
פסטה עם חלב קוקוס, דלורית וברבוניות [3]
 ברבוניות מטוגנות על סלט קוסקוס, עשבי תיבול ופירות יבשים [4]

המצרכים:
לקינואה:
1 כף שמן
1 כוס קינואה
2 כוסות מים רותחים
1 כוס גרגירי אפונה, מוקפאים

לברבוניות:
2 כפות שמן
1 בצל לבן קטן, קצוץ
1 בצל סגול קטן, קצוץ
2 שיני שום, כתושות
1 חבילה (500 גרם) פילטים של ברבוניות, חתוכים לפיסות
מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:
להכנת הקינואה, מחממים את השמן בסיר, מוסיפים את הקינואה ומערבבים כחצי דקה, כך שכל הגרגירים מצופים בשמן. מוסיפים מים רותחים ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר. כשרוב המים כבר נספגו, מוסיפים את גרגירי האפונה. ממשיכים לבשל עד שכל המים נספגים. מכבים את האש ומשאירים את הסיר מכוסה.
מחממים את השמן במחבת גדולה או סיר שטוח ורחב, ומטגנים את הבצלים את להזהבה. מוסיפים שום ואת נתחי הברבוניות, ומתבלים במלח ופלפל שחור. מטגנים, תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהברבוניות מלבינות. מכבים את האש. מוסיפים את הקינואה והאפונה לתבשיל הברבוניות ומערבבים היטב.