- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגת ספירלה גבינה ופירות יער

ראיתי באיזשהו בלוג בישול מחו"ל (שכחתי את שמו) תמונה של עוגת ספירלה לבנה-ורודה, וזה הזכיר לי את עוגת הספירלה גבינה ושוקולד [1] של קארין גורן, שהכנתי לפני כמה שנים. בבלוג ההוא השתמשו בצבע מאכל כדי להשיג את האפקט הורוד, אבל אני ישר חשבתי על פירות יער שיכולים לצבוע את הבלילה בורוד או סגול.
קיבלתי השבוע כמה מוצרים במתנה מחב' "טרה", וביניהם גביע של 750 גרם גבינה לבנה – מושלם להכנה של עוגת גבינה. גם המרקם של הגבינה הזו קרוב יותר למרקם של גבינת שמנת (כלומר קרמי ולא נוזלי), למרות שהיא רק 5% שומן. מאוד מוצלח בעיניי.
לקחתי את המתכון לעוגת גבינה על קלתית ביסקוויטים [2] שהכנתי בעבר, הורדתי את הציפוי, ערבבתי חלק מהבלילה עם רסק של דומדמניות (אבל אפשר להשתמש בפירות יער אחרים – אך הצבע יכול לצאת שונה), ויצקתי בצורה של ספירלה.
אירחנו היום את הדודים ובני הדודים שלי לקפה ועוגה לכבוד חנוכת דירתנו. הגשתי את העוגה הזו, יחד עם בראוניז עם שוקולד צ'יפס לבן ומערבולת גבינת שמנת [3] ועם עוגת פירות בחושה [4] (הפעם עם אפרסקים משומרים). כולם אמרו שעוגת הגבינה מאוד טעימה וכמובן הלוק שלה הורס. בנוסף לכך הגשנו פיצוחים (בוטנים, קבוקים, פיסטוקים), קוביות אבטיח, קוביות מלון, גביניות, רוגלעך וכו' (קנויים), ופופקורן (שהגשתי במיכלי פופקורן כמו בקולנוע, שקניתי בחנות לכלים חד פעמיים, והיו הצלחת הערב). היה ממש כיף, ונהננו מאוד לארח את כולם 🙂
דרך אגב, אם הספירלה מצ'טקמקת לכם, לא קרה כלום. פשוט לוקחים סכין ועושים מערבולות בצורה של עוגת שיש.
המצרכים:
לקלתית:
200 גרם ביסקוויטים
100 גרם חמאה, מומסת
למלית:
750 גרם גבינה לבנה
1 כוס סוכר
3 ביצים
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס דומדמניות, אוכמניות או פירות יער אחרים קפואים, מופשרים
אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 150 מעלות. מרפדים את התחתית והדפנות של תבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ בנייר אפיה, ומשמנים את הנייר.
טוחנים את הביסקוויטים במעבד מזון. מוסיפים את החמאה המומסת ומעבדים לתערובת אחידה. משטחים על תחתית התבנית ושומרים במקרר.
טורפים בקערה גבינה, סוכר, ביצים ותמצית וניל. מחלקים את התערובת שווה בשווה בין שני כדי מזיגה.
טוחנים את פירות היער במעבד מזון לעיסה חלקה. מוסיפים את רסק פירות היער לאחד הכדים ומערבבים היטב.
מוציאים את התבנית מהמקרר. מוזגים מהתערובת הלבנה למרכז התבנית. זה בסדר אם היא לא תכסה את הבסיס – היא תתפשט בהמשך. מוזגים למרכז התבנית מתערובת פירות היער. ממשיכים לסירוגין, עד שהבלילות נגמרות. יש למזוג לאט לאט את התערובות ובעדינות, כדי שהשכבות לא יטבעו. כשיוצקים את אחת התערובות למרכז, היא דוחקת את השכבה שיצקנו קודם וכך נוצרת דוגמת הטבעות.
מעבירים לתנור ואופים במשך שעה, עד שהעוגה מתייצבת אך עדיין קצת רכה. מצננים. מעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.