- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגת קשת בענן – Rainbow Cake

עוגת ה-Rainbow המפורסמת נולדה בבלוג One Charming Party [1], ומאז לונקקה ונצפתה בכל רחבי הרשת. אני מודה שאחת הסיבות שבחרתי בנושא "קשת בענן" למסיבת יום הולדתי ה-33 [2] היתה כדי שאוכל לנסות להכין אותה 🙂

הכנתי את העוגה בערב שלפני, ולהפתעתי היא היתה הרבה יותר פשוטה להכנה ממה שחשבתי, כך שאני בטוחה שאם עוקבים אחרי ההוראות – כולם יצליחו להכין.
הקרם הלבן והצחור מהווה ניגוד מקסים לצבעי הקשת של העוגה.

כך הכנתי:
א. בוחרים מתכון לעוגה בקוטר 20 – 24 ס "מ. אני בחרתי בעוגת תפוזים ושמנת חמוצה [3] (ללא הזיגוג) שהיא בקוטר של 20 ס"מ (וגם ממש ממש טעימה). מכינים כמות כפולה של בלילה.

ב. מחלקים את הבלילה בצורה שווה בין 6 או 7 קערות (הסתפקתי ב-6 קערות, ו-ויתרתי על צבע התכלת). הכי נוח לדעתי לעשות זאת עם כד מדידה. במקרה של העוגה שלי, יצקתי לכל קערה כמות של בערך כוס בלילה.

ג. צובעים את כל אחת מהבלילות בצבע מאכל של אחד מצבעי הקשת: אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול, סגול. אני יצרתי את הכתום ע"י שילוב של אדום וצהוב, ואת הסגול ע"י שילוב של אדום וכחול (אפשר כמובן גם ליצור את הירוק כשילוב של צהוב וכחול, אבל היה לי צבע מאכל ירוק בבית, אז חסכתי לי את ההתעסקות). השתמשתי בצבעים של magic colors שהם צבעי ג'ל. השתמשתי בצבעי מאכל רגילים ולא טבעיים, כי הבנתי שהטבעיים נעלמים באפייה.

ד.  השתמשתי ב-2 תבניות חד פעמיות בקוטר 20 ס"מ, וכל פעם יצקתי אליהן שתיים מתוך הבלילות הצבועות, ואפיתי ביחד בתנור (כדאי לשים לב לזמן האפייה, כי הוא יכול להשתנות מהמתכון המקורי).  אחרי שהעוגות נאפו והתקררו, חילצתי אותן מהתבניות, יצקתי  2 בלילות נוספות, וכך הלאה. בסך הכל 3 מחזורי אפייה.

ה. לפני הציפוי ולפני הרכבת העוגה, מקפידים שכל העוגות יתקררו לחלוטין. ב-One Charming Party [1] אפילו ממליצים להקפיא אותן , כדי שיהיו הכי יציבות שאפשר. לי לא היה זמן או מקום בפריזר להקפאה, ובדיעבד לא היה בזה צורך.

ו. מכינים ציפוי קרם קצפת וניל [4], או כל ציפוי לבן אחר.

ז. בוחרים צלחת הגשה ומניחים עליה את העוגה הסגולה. מורחים מהציפוי ומניחים מעל את העוגה הכחולה. ממשיכים כך עד שמניחים לבסוף את העוגה האדומה.

ח. מורחים את הקרם שנותר על כל העוגה למעלה ומסביב, כך שהעוגה תהיה מצופה לחלוטין.

ט. שומרים במקרר.