- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגיות לימון ושמן זית קרוצות בכל מיני צורות

אני מנסה לעודד את בעלי לבלות זמן בנפרד עם אייל, רק שניהם, אב ובן סטייל. שבת גשומה זו הזדמנות לשלח אותם מהבית לצפות ביחד בסרט בקולנוע, פעילות שאייל מאוד אוהב, גם בגלל המסך הגדול וגם בגלל הפופקורן.
יאיר מאוד מאוד נעלב שרק אייל ואבא הולכים, והוא לא, ולא עזרו ההסברים שמדובר בסרט "של ילדים גדולים" ("תזיזו ת'רגליים 2"… ממש טיעון משכנע…). היה בכי והרבה. בניסיון לרומם את מצב רוחו, שאלתי אותו אם הוא רוצה להכין איתי עוגיות, והבטחתי לו שיוכל לבחור איזה חותכן באיזו צורה שירצה.
למשמע המילים "עוגיות", "לבחור", ו-"חותכן" מעיין הדמעות יבש מיד. הכנתי שוב ואריאציה על עוגיות הגינג'ר הקרוצות [1], הפעם עם קליפת לימון מגוררת ושמן זית. חששתי קצת בהתחלה שטעם השמן יהיה דומיננטי מידי, אבל לא כך. העוגיות האלו לימוניות וטעימות להפליא. אמנם בגלל השימוש בשמן ולא בחמאה הבצק יותר מתפורר ופריך, אבל מצד שני כך הן לא חלביות ויותר בריאות (וגם לא הייתי צריכה ללכלך את מעבד המזון, שזה בונוס משמעותי).
יאיר בחר כל מיני חותכנים – האהובים עליו היו חותכן בצורת תפוח וחותכני דינוזאורים (צועד בעקבות אחיו הגדול…). בעוד העוגיות מתקררות להן על רשת, גיליתי את הקטנצ'יק "מפלח" לו עוגיה אחר עוגיה אחר עוגיה… עד שנאלצתי מהר מהר להחביאן בקופסא, לפני שיזלול את כולן 🙂

ואריאציות אחרות של המתכון:
עוגיות תפוז קרוצות בכל מיני צורות [2]
עוגיות תבלינים, סוכר דמררה ודבש [3]
עוגיות ג'ינג'ר מקושטות [1]
עוגיות דבש קרוצות [4]

המצרכים:
1/2 2 כוסות קמח
1 כפית סודה לשתייה
קליפה מגוררת מ-2 לימונים
1/2 כוס שמן זית
3/4 כוס סוכר
1 ביצה
2 כפות דבש
אפשרות: 2-3 כפות מים קרים

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים את תבניות התנור בנייר אפייה.
מערבבים בקערה קמח, סודה לשתייה וקליפת לימון מגוררת. מוסיפים שמן זית ומערבבים היטב בכף עץ לתערובת פירורית. מוסיפים סוכר ומערבבים.
טורפים את הביצה עם הדבש. יוצקים לקערת הקמח ולשים לבצק אחיד. אם הבצק יבש מידי לא מתאחד, מוסיפים מים קרים וממשיכים ללוש.
מחלקים את הבצק לשני חלקים. מרדדים כל חלק על משטח מקומח, קורצים צורות ומעבירים לתבנית.
אופים כל תבנית במשך 8-10 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות.
מוציאים ומצננים על רשת.

 

ומפלצת העוגיות הפרטית שלי…