- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

קינוחים מתוקים ליום העצמאות 2014

בשנתיים האחרונות הכנתי ביום העצמאות [1] קינוחים שונים ברוח החג ובצבעי כחול לבן. יש אתגר מסוים בלהכין קינוחים (ומאכלים בכלל) בצבעי כחול לבן – וזה מה שעושה את זה כל כך כיף!

השנה התנדבתי להכין עוגה למסיבת יום ההולדת למדינה בגן של יאיר. הכנתי עוגה בצורת דגל ישראל עם המספר 66 לציון 66 שנה למדינה. העוגה היא מהמתכון לעוגת שוקולד עסיסית [2] (החלפתי את הקמח בקמח תמי ללא גלוטן, כי בגן של יאיר יש ילד צליאקי). ציפיתי בקרם קצפת וניל [3], שאת חלקו צבעתי בכחול ואיתו זילפתי את הפסים, מגן דוד והמספר 66.

בערב יום העצמאות עצמו אירחנו חברים לצפייה משותפת בטקס הדלקת המשואות, ולאחר מכן בלקט מערכונים של הגשש החיוור. אכלנו ארוחת ערב "ישראלית" – פלאפלים, פיתות, חומוס, טחינה, סלט ירקות קצוץ וכו'… ואני הכנתי לקינוח עוגת דגל ישראל נוספת. הפעם העוגה היתה עוגת שוקולד לא חלבית ללא קמח [4], שציפיתי בקרם קצפת וניל [3]. יצרתי את הפסים ומגן הדוד ממקלות חמצוצים כחולים.

ביום העצמאות עצמו התארחנו אצל הוריי למנגל המשפחתי המסורתי. הכנתי כדורי קוקוס ושוקולד לבן [5] שגלגלתי בקוקוס כחול למראה כחול-לבן. אייל הזכיר לי שבעבר הכנתי מרשמלו פופס ביום העצמאות [6], אז החלטתי להכין גם השנה שיפודי מרשמלו מצוירים. ציירתי על מרשמלו לבנים עם טוש כחול אכיל והשחלתי על שיפודים. אחר כך צלינו אותם מעל המנגל.

 

 

מקווה שהיה לכם חג עצמאות שמח ומהנה!
אפשר למצוא רעיונות נוספים לקינוחים ליום העצמאות [1] בפוסטים מהשנים שעברו שנמצאים בקטגוריית יום העצמאות [1] בבלוג:
קינוחים ליום העצמאות 2013 [7]
קינוחים ליום העצמאות 2012 [6]