Pin It

עוגת לוחות הברית למסיבת טקס קבלת התורה

אייל כבר בכיתה ב' ומתחיל ללמוד תורה בבית הספר. אתמול נערכה המסיבה המסורתית, שכולנו לדעתי עברנו בילדותנו, והיא טקס קבלת התורה. הילדים שרו שירים, קיבלו את ספר התורה שלהם (למעשה חוברת של ספר בראשית…) עטוף בעטיפת זהב עם מדבקה שמית מהממת (שעיצבה חן מטר מ-studio giraffa. איזה שווה זה שיש אימא גרפיקאית בוועד!), עשו הקפה מסביב לבמה בבית הכנסת בליווי תקיעת שופר, ובסוף ערכנו שולחן כיבוד שהביאו ההורים.
אני התנדבתי להביא עוגה בצורת לוחות הברית למסיבה.  לאייל יש בכיתה ילד צליאקי וילד שאלרגי לאגוזים, ורצינו שגם הם יוכלו לאכול מהעוגה. תחשבו על זה – כמה עגום זה שילד צריך לעמוד בצד ולא יכול ליהנות מהכיבוד כמו כל שאר הילדים!
להכנת העוגה קדמו דיונים מעמיקים לגבי איזו עוגה להכין (רציתי להכין עוגת טורט שוקולד ללא קמח, אך נאמר לי שיש שוקולדים שמסומנים עם אזהרת רגישות כעלולים להכיל אגוזים. אבסורד!), באיזה קרם לצפות, ועם אילו חומרים לקשט (כאמור שוקולד הוא בעייתי). בסופו של דבר הכנתי עוגת שוקולד עסיסית עם קמח "תמי" ללא גלוטן, במקום הקמח הרגיל, וציפיתי בקרם קצפת ווניל. את האותיות ניסיתי לצייר עם סילאן, אבל אחרי שהייה במקרר, האותיות נמרחות ונזלו לחלוטין 🙁 מזל שנשאר לי עוד קרם – מרחתי שכבה דקה נוספת (הסילאן המרוח נתן לעוגה נופך מיושן ואותנטי משהו, אז "הקלקול" דווקא יצא מבורך…), ויצרתי מעליה את האותיות עם צימוקי אוכמניות.
העוגה זכתה להתפעלות ושבחים, וגם יצאה ממש ממש טעימה.

אני מודה שאני לא מתחברת לטקס הזה, אבל זו הייתה חגיגה חמודה מאוד והילדים היו מקסימים.

כך הכנתי את העוגה:

א. הכנתי עוגת שוקולד עסיסית, עם קמח "תמי" במקום הקמח הרגיל, ויוגורט במקום שמנת חמוצה, בתבנית מלבנית. זמן האפייה לא משתנה בגלל הקמח המיוחד. הנחתי להצטנן לחלוטין והעברתי למגש.

ב. חתכתי מהחלק העליון מגרעת קטנה ביד חופשית, כדי ליצור את צורת לוחות הברית.

ג. הכנתי קרם קצפת וניל וציפיתי את כל העוגה.

ד. יצרתי אותיות מצימוקי אוכמניות קטנטנים. אפשר להשתמש גם בצימוקים רגילים, שוקולד צ'יפס, שוקולד מומס שמזלפים וכו'.

ה. זילפתי קווי מתאר מסביב לעוגה עם סילאן.

«   |   »



תגובות

  • פרידה 31 באוקטובר 2013 , 17:27

    מזל טוב

לכתוב תגובה לפוסט