Pin It

סיכום שנת 2013 בבלוג פשוט מבשלת, ומחשבות על 2014

שנת 2013 היתה שנה מעניינת, ומאוד שונה משנת 2012 שקדמה לה. זו היתה שנה בסימן של שינוי תזונתי – ללא גלוטן, ללא מוצרי חלב, ללא בשר ועוף. זו היתה שנה של עבודה מהבית כפרילאנסרית עצמאית, ללא עוגות ופינוקים לחבר'ה במשרד (כי החבר'ה במשרד כוללים כרגע אותי ואת החתולים 😀 ).

בשנת 2013 פרסמתי בבלוג 133 פוסטים, שזה ממוצע של כ-11 פוסטים בחודש ו-2.77 פוסטים לשבוע. דומה ל-2012. החודשים עם מס' הפוסטים הרב ביותר היו ינואר 2013 ואוקטובר 2013 עם 17 פוסטים.

ב-2013 היו בבלוג מעל 515,000 ביקורים ומעל 324,000 מבקרים. שלושת הדפים הפופולאריים ביותר, מלבד דף הבית, היו פוסט לקט מתכונים לפסח,  קטגוריית עוגות לימי הולדת, ומתכון לדג סול אפוי בשום, לימון ופטרוזיליה. אחריהם במצעד: חלה עם קמח השמרים של אסם וסדנה עם מיקי שמו, קטגוריית עוגות פרווה, עוגת קשת בענן, לקט מתכונים לראש השנה.

השנה אירחנו כמה פעמים: מסיבה לפתיחת שנת 2013, מסיבת המבורגרים ליום ההולדת של אייל, מסיבה בריטית (ללא פוסט), ארוחת ערב חג שבועות, ומסיבת יום הולדת לי בסימן ארוחת בריאות. ביקרתי בשוק רמלה, בחומוסיית "הבוטקה" בחיפה, ובמסעדת בנדיקט בהרצליה. כתבתי על ביקורנו במסעדת Maze Grill של גורדון רמזי בלונדון. הייתי בשתי סדנאות של מיקי שמו – קמח שמרים וספר העוגיות שלו. הייתי בסדנת וורניקי ובלינצ'ס של מריה פיסנץ מרויאל שף.

 

השנה הבלוג חגג 10 שנים להיווסדו!! בפסטיבל וירטואלי של השראה – 10 פוסטים ב-10 ימים שנכתבו ע"י 10 בלוגריות אהובות.

 

עוגות יום ההולדת של 2013: עוגה בצורת המבורגר, עוגת Angry Birds, עוגה בצורת קוביות לגו, עוגה בצורת המספר ארבע 4, עוגה בצורת מסוק (הליקופטר), עוגה בצורת בימת תיאטרון.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עוד עוגות בצורות מיוחדות שהכנתי ב-2013: עוגה בצורת המספר מאה (לציון יום המאה ללימודים בכיתה א'), עוגה בצורת מטוס, עוגה בצורת ספינת פיראטים, עוגה בצורת לוחות הברית (לטקס קבלת התורה).

   

 

 

 

 

 

מתכונים אהובים ב-2013

נשנושים, ממרחים, ארוחות קלות

פנקייקס בננה ללא קמח (עם 2 מרכיבים בלבד) – מתכון פטנט: בלי קמח, רק 2 מרכיבים, מוכן תוך דקות, טעים נורא.

פנקייקס ריוויון, סירופ מייפל וקינמון – מתכון הפנקייקס הכי שימושי אצלנו בבית. מכינה המון, במיוחד כשחברים של הילדים מגיעים.

טחינה עמבה – טחינה ביתית שמוכנה תוך חצי דקה. ממכרת. אני מכינה המון.

טוסט טורטיה או קסדיה פיצה – ארוחת הערב האהובה על אייל.

סלט עגבניות שרי, נקטרינות ונענע – סלט קיצי, טעים וקליל.

ממרח חומוס פלפלים קלויים – ממרח מעולה וקל להכנה.

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ממש אוכל

מג'דרה קינואה ועדשים שחורות עם דלעת ופטריות – בריאות בצלחת. אחת המנות המוצלחות שהכנתי לארוחת צהריים השנה.

קציצות שעועית מאש ואורז מלא – אחת המנות האהובות עליי. טעים ומשביע.

פלאפלים של קינואה, בטטה ועדשים כתומות – כתומים, טעימים ומשמחים. אי אפשר להפסיק לאכול.

גראטן תפוחי אדמה טבעוני, עם שמנת סויה – כל כך טעים. המאכל המנחם האולטימטיבי, ועם זאת טבעוני ורק 5% שומן.

 

   

 

 

 

 

 

מתוקים

עוגת טורט שוקולד עם קרם שוקולד, של סבתא סופיקה – עוגת שוקולד מעולה, ללא קמח, שהופיעה ברשימת ה-To-do list שלי לקראת 2013, ואכן הצלחתי  להגשים ולהכין אותה. זו עוגה ממש מעולה, שהכנתי מספר פעמים השנה, ואימא שלי הכינה לי אותה ליום הולדתי.

עוגת שוקולד לא חלבית ללא קמח – זו מבחינתי העוגה "שלי". ללא גלוטן, ללא מוצרי חלב, קלה להכנה – מתאימה לי ככפפה ליד. הכנתי מספר פעמים השנה, ובעלי הכין אותה ביחד עם הילדים ליום הולדתי.

כדורי שוקולד, תמרים, אגוזים ופצפוצי אורז – כדורי שוקולד בריאים וטעימים מאוד מאוד. ללא גלוטן. הכנתי מספר פעמים השנה וכולנו מתים עליהם.

עוגיות לימון עם שקע ריבה – עוגיות נהדרות להכנה עם הילדים כאימון במוטוריקה, וכמובן טעימות מאוד, עם לוק סבתאי.

 

    

 

 

 

 

 

מחשבות על 2014

אני מניחה שהשנה אמשיך להתמקד באוכל ביתי יומיומי, עם אוריינטציה יותר צמחונית/טבעונית ופחות בשרית. אני רוצה להתנסות עם חומרי גלם שאני פחות מכירה, כמו שעועית אדומה ושעועית שחורה, כוסמת ואמרנט; לבשל עונתי ולפי המצאי והמחירים של הירקות בסופרמרקט; לנצל את המזווה העמוק שלי (אימא שלי אומרת שמהתכולה שלו אפשר לפתוח חנות מכולת) ולרוקן אותו; להתנסות בכל מיני מנות של דגים. תבשילים ספציפיים שאני רוצה לנסות להכין: מרק מינסטרונה, צ'ילי צמחוני, עוגות שמרים, צ'ורוס, סופגניות, גראטן בטטות, המבורגר טבעוני ללא גלוטן.

הילדים כבר "הזמינו" ממני את עוגות יום ההולדת שלהם. לאייל אכין עוגת שחמט, עוגת "צמחים נגד זומבים" ועוגת לגו (אצטרך לחשוב איך להכין עוגה שונה מעוגת קוביות הלגו שהכנתי ב-2013).
יאיר ביקש עוגה בצורת מכונית (עם המספר 5 באדום, כי הוא יהיה בן 5), ועוגה בצורת המספר 5.

אני מאחלת לכולכם שנה נהדרת, עם המון בשורות טובות, והמון בריאות. אין כאן שבוע ללא פוסט או שניים, ולרוב יש יותר, אז תקפצו לבקר לעיתים קרובות.

לסיכום, שני משפטים לחיים באדיבות גורדון רמזי וליידי גרנת'הם:

«   |   »



תגובות

  • יונית 2 בינואר 2014 , 19:40

    אוהבת את הסיכומים שלך! איזה יופי של שנה, מחכה ל2014

  • עלמה 8 בינואר 2014 , 07:21

    נשמעת שנה עמוסה בכל טוב. שתהיה 2014 מוצלחת!

  • בהצלחה ב - 2014 11 בינואר 2014 , 18:28

    אחלה בלוג, שיהיה בהצלחה עם המטרות לשנה החדשה!!!
    יש בבלוגי אוכל/הורות בארה״ב די הרבה חומר בנושא ניצול האוכל במזווה/מקפיא אחת לכמה זמן. זה נקרא pantry cooking וזה רעיון מעניין ששוה לחקור לעומק. כאן כמובן הרעיון הוא לנצל את הכמויות שנקנו בקופונים ובמבצעים… אבל רעיון טוב גם בלי קשר אחת לכמה זמן וככה גם נפטרים ממה שכבר לא בתוקף.

  • רחלי - פשוט מבשלת 12 בינואר 2014 , 12:14

    תודה לכם 🙂
    ואכן pantry cooking הוא לחלוטין מה שאני מכוונת אליו.

לכתוב תגובה לפוסט